Gå til innhold

BK: passion b&w portrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må være det tøffeste bildet jeg har sett fra deg, enn så lenge :)

Veldig bra gjennomført.

Eneste pirk er at håret til venstre for oss legger seg oppå øyenvippene hennes, men jeg er usikker på hvordan det påvirker meg; positivt eller negativt.

Likte veldig godt dette, altså!

Lenke til kommentar

Lyset, utsnittet og "proppinga" er helt herlig. Blikket og utttrykket til modellen sitter som et skudd.

En liten kommentarer: jeg hadde likt om venstre øye ikke var fullt så bortgjemt; litt mer lys og ikke fullt så mye skygge og hår rundt og over.

Utrolig bra bilde :)

( Jeg skjønner det er en BK tråd, men hvordan har du lyssatt dette? Om svar kommer som PM er det helt alright :) )

Lenke til kommentar
Lyset, utsnittet og "proppinga" er helt herlig. Blikket og utttrykket til modellen sitter som et skudd.

En liten kommentarer: jeg hadde likt om venstre øye ikke var fullt så bortgjemt; litt mer lys og ikke fullt så mye skygge og hår rundt og over.

Utrolig bra bilde :)

( Jeg skjønner det er en BK tråd, men hvordan har du lyssatt dette? Om svar kommer som PM er det helt alright :) )

lyset er egentlig banalt enkelt.. en av de mer enkle oppsettene jeg har brukt.

en BD over modellen, kraftig skrånet nedover.

reflektor under for å myke opp skyggene.

1 lys for bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Her hadde du faktisk klart deg med bare all nakenheten – både hud og følelsen/uttykket som modellen gir i kontakten dere hadde i skudd-øyeblikket er i en fortreffelig synergi med "mangelen" på styling av håret.

Kort sagt hadde dette bildet stått sterkt selv uten rekvisitter, uten at jeg hentyder til at smykket nødvendigvis har noen negativ innvirkning.

Jeg er nesten villig til å våge tanken på at kontakten og følelsen bildet formidler hadde forblitt sterk selv uten refleksjons-kontrasten i øynene ettersom det hadde vært i tråd med følelsen jeg får ved å betrakte det.

Takk for bidraget til inspirasjonsmappen min.

Lenke til kommentar

Banalt enkelt oppsett eller ikke, dette funker :)

Som vår merkevenn NorthPentax :) er inne på så er dette et godt eksempel på at det går ann å style hud, uten å skape et billig inntrykk.

Kjedet trekker noe oppmerksomhet vekk fra det intense uttrykket og det sugende blikket. Og det kommer litt i veien for det jeg opplever som tema for bildet, nemlig en ung kvinne som kjærtegner sitt eget ansikt.

Jeg får assosiasjoner til en eller annen form for mental oppvåkning. En form for selvoppdagelse. For meg er det dette som gjør bildet. Det skjer noe i bildet, ikke bare en statisk avbilding av et pent ansikt.

Fingrene rundt munnen er kanskje en anelse for lyse, på grensa til utbrent. Ikke noe galt med å bevege seg på grensa, men det trekker blikket litt vekk fra munnen. Og det gir inntrykk av kald hånd, noe som bryter med "tema".

Øyebrynet er ikke helt vellykka sånn sminkemessig. Det avsluttes på to plasser. Ser lit klønete ut rett og slett. En ting som er lett å henge seg opp i når resten stemmer såpass bra.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
...en ung kvinne som kjærtegner sitt eget ansikt.

Så forskjellig kan man tolke det. For midt vedkommende var tankene mer i retning av lett fortvilelse, oppgitthet – en usikkerhet over en tanke, en tilstand ...

Interesant. Når du sier det, så ser jeg hva du snakker om.

Ikke sikkert at sikkert at tolkingene våre er så vesensforskjellige heller. Det å kjærtegne seg selv, kan være en måte å trøste seg selv på. Vi ser den samme gesten. men legger ulikt innhold i den.

Tipper at min tolking er farget av min oppfattelse av galmour genren. I mitt hode er det liksom ikke plass til dypere følelser der. Så tolkingen min av ansiktsuttrykket er kanskje farget av det? Jaja meg om det.

Det vi kan konstatere er nok at bildet er åpent for tolkinger. Og det ser jeg som en styrke.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig at det ikke er mye rom for (ekte) følelser i glamour-genreen, men jeg føler ikke dette bildet har sit livs rett i den genren.

Og ja, det er en god ting at et bilde får tolknings-delene/lysten i hjernen til å stå opp, for det er til tider en del her som er å se på som innsovningsmedisin i så måte ...

Lenke til kommentar

Du er åpenbart i storform for tiden, for dette er et meget bra bilde. Det virker som om du er i en periode der du utforsker andre stiler enn den du har vært (litt for?) opphengt i tidligere, og du lykkes godt. Uttrykk og gjennomføring går perfekt hånd i hånd, og det er lite eller ingenting å sette fingeren på. Meget bra.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...