Gå til innhold

Skrive ut webadresser som hyperlinker

Anbefalte innlegg

Problemet er som følger:

En variabel ineholdende tekst skrives ut. Har brukt nl2br() slik at linjeskift virker. Men jeg vil gjerne også ha det slik at hvis teksten inneholder en URL (enten www.ULR.no eller http://www.URL.no ) skal denne skrives ut som en hyperlink, slik som her på forumet, og ikke bare som ren tekst.

Har kikket litt på HTMLSpecialChars og liknende, men det er kanskje ikke det som er det rette...(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde den der (og den under), men jeg får feilmelding på begge:

Fatal error: Cannot redeclare parcalla() in /home/sites/site1390/web/test/index.php on line 33

Dette er linje 33:

function parCalla($text)

Har jo da byttet ut $string med variablenavnet "mitt" som inneholder teksten.

Lenke til kommentar
Prøvde den der (og den under), men jeg får feilmelding på begge:

Fatal error: Cannot redeclare parcalla() in /home/sites/site1390/web/test/index.php on line 33

Dette er linje 33:

function parCalla($text)

Har jo da byttet ut $string med variablenavnet "mitt" som inneholder teksten.

Øhh... Virker som du har prøvd å definere funksjonen parCalla 2 ganger. Det går jo ikke. Vet du hvordan funksjoner opprettes og brukes?

Du skal ikke endre de 2 funksjonene i det hele tatt! Ikke bytt ut noen variable, da blir det krøll. Klipp og lim inn funksjonen(e) og bruk dem slik:

$tryll = parCalla($dittvariabelnavn);

Lenke til kommentar

en liten tankeregel når man får feilmld hvor det står noe med "redeclare" er som Neo nevner over at man enten har kalt en funksjon ved et navn som allerede er en innebygget funksjon i php eller så har man brukt samma navnet til å definere to like eller forskjellige ting.

så altså cannot redeclare function blablabla betyr at blablabla er brukt ett eller annet sted før da kan det være greit å kalle den function myblablabla eller noe annet mer familiært.

Lenke til kommentar

Grunnen til feilmeldingen over var at definisjonen sto inne i en while-løkke (ehh...litt flaut...).

Nå er den imidlertid flyttet på utsiden av while-løkken, men da får jeg følgende feilmelding:

Fatal error: Call to undefined function: addLinks() in /home/sites/site1390/web/test/index.php on line 45

Edit: Jeg fikk orden på det selv. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...