Scoob911 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har nettopp kjøpt meg en Peugeot 206 99-mod. Skal hente bilen i morgen, så har ikke fått testet anlegget egentlig, men jeg kan vel ikke forvente meg så altfor god lyd vel? Det jeg lurer på da er hva jeg evt. burde investere i dersom jeg finner lyden for dårlig. Uansett hva det blir til så skal jeg finne meg en spiller med Mp3 og USB-inngang (kom gjerne med forslag om det også). Litt usikker på hvor mange høytalere det er, men det er vel to i dørene foran og to på hver side bak? Burde jeg bytte alle eller er det nok å bare bytte de foran? Og er det vanskelig å bytte dem? Har aldri vært borti kobling av høytalere eller fikling med bil, så jeg tror jeg holder meg unna hvis det er for vanskelig. Hvor mye tror dere jeg må ut med for å få grei, men bedre lyd? Skal ikke ha så bilen hopper , men sånn at det er litt bass og "romslig" lyd. Takker for alle forslag Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ingen som har noe peiling på dette? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Har samme bilen som deg. I min satt det en blaupunkt spiller, den har jeg bytta ut med en Pioneer m/usb til rundt 1500kr. Lyden ble utrolig mye bedre bare ved å skifte spiller, så jeg har ikke gjort mer enn det. Begynn med å skifte kun spilleren, og se om du er fornøyd:) Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Tror det er en eller annen Blaupunkt-spiller i min også. Men den virka litt håpløs med tanke på innstillinger osv, så fikk ikke testa den skikkelig. Virka som det ikke var så altfor ille lyd i bilen egentlig. Er det vanskelig å sette inn ny spiller i 206-en? Må man ha noen omformere eller noe annet morsomt som fort blir dyrt? Fint om du kunne linke til spilleren du gikk for også Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 http://www.pioneer.eu/eur/products/25/121/...00UB/index.html Det er den jeg har:) Veldig fornøyd med den foreløpig. Merka ekstremt stor overgang fra blaupunkt spilleren til den, både med tanke på lydkvalitet og bass. Er ikke fryktelig vanskelig, så lenge du har verktøy. Er en spesiell måte for å få den ut på. Jeg sleit litt, skal innrømme det. Trassig som jeg var satt jeg ute i bilen i -15 grader mens jeg utførte installasjonen:) Jeg bøyde ståltråd slik at de ligner demonteringsverktøyet for blaupunkt- spillere. Gikk da greit det og. Du må antageligvis ha en overgang til antennekabelen, da du trenger en av nyere sort. Koster ikke stort, 20-50 kr vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Hvis det er litt bass inni der et sted så hadde det vært veldig fint å få det ut Det der er faktisk en av spillerne jeg har sett litt på, så kanskje jeg bare skal gå for den. Du har vel ikke tilfeldigvis en link eller et navn på den antenneovergangen? Og gjerne et bilde av det demonteringsverktøyet (så kan jeg prøve å lage et selv jeg også ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå