Crowley_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei. Jeg satt å spilte for et par dager siden, og plutselig begynte spillet å hakke noe inn i granskauen (Mer enn noen gang før). Den retta seg opp etterhvert, og jeg fikk avslutta spillet. Jeg starta Opera etter at jeg hadde avslutta, men det var såpass at Opera aldri kom opp, og pcen reagerte ikke på noen ting. Heller ikke å bli skrudd av på normal måte. Dermed måtte jeg ty til drastiske metoder, og trykket på "knappen". Så brøt helvete løs. Når jeg prøvde å skru på pcen i går, ville den for all del ikke komme til oppstarten av windows (Etter at man velger bruker og slikt). Den brukte særdeles lang tid på "loadinga" (På leting etter et bedre ord) av Windows XP, og etter at den var ferdig ble skjermen svart, og der ble den. Jeg måtte da skru av pcen. Prøvde opptil flere ganger, men samme resultat Inntil i dag! Nå startet maskinen omtrent med en gang, og virket normal, men jeg lot den stå et kvarters tid for å se om noe skjedde. Etter noen minutter fikk jeg BlueScreen, og måtte restarte. Dette har skjedd et par ganger nå. Noen som vet hva som kan være galt med min kjære datamaskin? Min bror har en pc som man ikke kan være på mer enn 5 min, for da kommer det bluescreen på hans. Formatering har ingen effekt. Vil nødig at min skal bli slik som hans, og som "datageniet" jeg er, henvender jeg meg til mine kjære landsmenn på diskusjon.no, i håp om å få hjelp.. - Doppe Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Kan du poste feilkoden. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvor varm er komponentene i pcen din, har du noen mulighet til å få sjekket dette i windows? Evt. bios? Kan være cpu som blir for varm. Da får man ofte bluescreen og pcen går treigt før den går i Bluescreen. Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Sjekk at alle vifter går som de skal, til bl.a skjermkort og cpu. Vært borte i et lignende problem før, og det viste seg at vifta på skjermkortet hadde tatt kvelden og kortet var varmt nok til å grille en pølse eller to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå