Gå til innhold

Offentlig register med dømte pedofile?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Troll.

"... samfunnet må beskyttes fra pedofile", skrev du. Det er både urealistisk og lovstridig. Du mente kanskje at samfunnet må beskyttes fra overgrepsmenn? I så fall må det gjelde alle legninger.

Ikke bare menn, også kvinner. Alle som har en sykelig trang til å begå forbrytelser, bør behandles til de er friske.

Slutt å late som om du ikke ser forskjellen på sex mellom en 40 år gammel mann og en førskoleelev, og sex mellom to voksne mennesker. Heterofili og homofili kan man fint praktisere uten å forårsake skade. Pedofili er en farlig legning. Jeg tror dessuten ikke det er en legning på samme måte som heterofili og homofili. Det er en sinnssykdom.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Heterofili og homofili kan man fint praktisere uten å forårsake skade.

Og hva så? Det gjør ikke et eventuelt overgrep mer eller mindre ille. Poenget mitt er at ingen skal straffes for legningen sin, hva for handlingene sine.

Jeg tror dessuten ikke det er en legning på samme måte som heterofili og homofili. Det er en sinnssykdom.

Vet du hva homofili ble klassifisert som for ikke så veldig lenge siden?

Lenke til kommentar
Pedofili er ufarlig. Akkurat som hetrofili er det. Det er overgrepet som er skadelig, og da spiller ingen rolle hvorvidt overfallsmannen er hetrofil eller pedofil.

Problemet er bare at en pedofil ikke har mulighet til å leve ut legningen sin uten å gjøre noe galt, mens en homofil/heterofil absolutt har det. Å si at pedofili ikke er farlig, er latterlig idiotisk!

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Problemet her er vel at flere av debatantene kanskje ikke har unger selv?

Om man vet at det er en pedofil som bor i nabolaget og vet hvem det gjelder så har man i alle fall muligheten til å ta visse forholdsregler, som for eksempel forklare barna på riktig måte at de ikke ønsker å omgås denne mannen / damen.

Pedofile har såklart sin rett til å beskyttes, men det er uansett de svakeste i samfunnet det går utover om disse ikke greier å styre sine lyster og derfor er det nok best å ha muligheten til å "redusere" faren ved overgrep ved at lokalsamfunnet er klar over hva problemet til disse personene er.

Jeg er ikke for en offentlig liste, men absolutt for opplysningsplikt når pedofile bosetter seg i boligområder etter endt soning. Antallet pedofile som begår nye overgrep er desverre stor, noe statistikk har bevist. Husker ikke i farta nå men kanskje noen andre kan være grei med link til relevant statistikk?

Lenke til kommentar
Problemet er bare at en pedofil ikke har mulighet til å leve ut legningen sin uten å gjøre noe galt, mens en homofil/heterofil absolutt har det. Å si at pedofili ikke er farlig, er latterlig idiotisk!

Det er ingen grunn til å straffe noen før de har gjort noe galt.

99% prosent av amerikanere har hatt sex innen fylte 44 år. Tror du det betyr at 1% av amerikanere er aseksuelle, eller at mennesker faktisk er i stand til å klare seg uten å få utløp for alle sine lyster?

Lenke til kommentar
Hvis vi får et slikt offentlig register blir de kriminelle enda mer utstøtt fra samfunnet. Venner kommer til å sjekke opp hverandre. Kolleger kommer til å sjekke opp hverandre. Og når de finner ut at kompisen deres har forgrepet seg på et barn, vil man naturligvis kutte ut all kontakt med denne personen.

Med andre ord vil slike offentlige registre utfryse pedofile fra samfunnet. Dette er forsåvidt en kjempeflott ting, har ikke noe imot dette.

MEN poenget er at når man er utstøtt fra samfunnet, og sitter der i leiligheten sin, alene uten venner og kjæreste. Med lite sosial kontakt. Hva tror dere han kommer til å finne på da???

Den som ikke, etter å ha lest dette, forstår hvorfor slike offentlige registre er en dårlig ide, burde lese teksten engang til.

Dere som er for slike offentlige registre, var det ingen som leste det jeg nettopp skrev?

Lenke til kommentar
Spørmålet fra undertegnede var hvilken relevans dette har til å, sitat: "å tenne på oldiser", sitat slutt? Om du mener dette er pedofili, er jeg redd du har missforstått.

@HoLy_CoW

Hvaaaa?

Spørsmålet mitt var om det var noe forskjell på å tenne på oldiser eller småbarn.

Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til å straffe noen før de har gjort noe galt.

Før man finner pedofili-genet er det det uansett ikke noe å debattere.

99% prosent av amerikanere har hatt sex innen fylte 44 år. Tror du det betyr at 1% av amerikanere er aseksuelle

Eller at de mangler drag?

Gapwick: Du vil altså påstå at en terrororganisasjon som planlegger et stort attentat mot metroen i NY ikke er farlig?

Å planlegge noe og å trakte etter noe er på ingen måte det samme.

Du mener altså at en terrororganisasjon som trakter etter å angrepe meteroen i NY ikke er farlig?

Lenke til kommentar
Eller at de mangler drag?

Det kan forklare at de ikke har hatt sex, ja, men det var ikke det jeg skulle frem til. Poenget mitt var at selv om de ikke har hatt sex, så har de ikke tydd til overgrep. Det var altså en respons til holdningen noen av dere tydeligis har om at pedofile er tidsinnstilte bomber.

Du mener altså at en terrororganisasjon som trakter etter å angrepe meteroen i NY ikke er farlig?

Hvor tar du terrororganisasjon fra? Det er et utrolig ladet begrep og det er lett å se hvor du vil med det.

Du har kanskje hatt litt lyst til å slå en drittsekk i trynet en eller annen gang, men det betyr ikke at du kommer til å gjøre det. Pedofile kan skille mellom rett og galt som alle oss andre, og akkurat som alle oss andre er de i stand til å undertrykke lysten til å gjøre noe galt. Ikke alle klarer det, men slik er det for alle "grupper" av mennesker, om du så deler inn etter hudfarge, religion eller legning.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Pedofile kan ikke ha sex uten å gjøre noe galt. Homser og heteroer kan.

"Du har kanskje hatt litt lyst til å slå en drittsekk i trynet en eller annen gang, men det betyr ikke at du kommer til å gjøre det."

Én gang, ja. Og en slik lyst er farlig. Akkurat der og da burde jeg vært fengslet et sekund, men det lar seg jo ikke gjøre i praksis. De pedofile har en konstant trang til å gjøre noe galt. Samfunnet bør beskyttes mot slike. Spesielt siden ofrene er barn.

Det jeg sier er: Pedofile som skjønner at legningen deres er riv ruskende gal, og holder seg i skinnet, ikke bør sperres inne. De som derimot forbryter seg én gang, bør ikke slippes ut før de har blitt behandlet. Om det ikke lar seg gjøre, bør de aldri få full frihet. De bør utstyres med en sånn derre brikkedings.

Lenke til kommentar
Pedofile kan ikke ha sex uten å gjøre noe galt. Homser og heteroer kan.

Det er sant. Men så synes jeg det blir litt urettferdig å kalle dem "syke" etc. Det er så klart synd trist leit for dem at de har en såpass lite akseptert legning/interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...