pumaen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Er dette en god ide? Endret 7. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Om noen har foreslått dette er det kanskje på sin plass å komme med en kilde, eller kildehenvisning? Minner også om denne tråden, der emnet allerede har vært debattert. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg ser ingen klare ulemper med en slik ordning, annet enn for de pedofile selvfølgelig. Og det er ikke god grunn nok? Om straffen er avtjent skal det være slutten på visa; du promoterer en straffemetode som varer livet ut. Hvorfor ikke lage et lignende register for alle som har blitt tatt for nasking, slik at butikker står fritt til å nekte slikt avskum inngang? Endret 5. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg ser ingen klare ulemper med en slik ordning, annet enn for de pedofile selvfølgelig. Og det er ikke god grunn nok? Om straffen er avtjent skal det være slutten på visa; du promoterer en straffemetode som varer livet ut. Hvorfor ikke lage et lignende register for alle som har blitt tatt for nasking, slik at butikker står fritt til å nekte slikt avskum inngang? Jeg mener at pedofile handlinger aldri kan gjøres opp for. Straffen bør aldri regnes som avtjent. Å sammenligne seksuelle overgrep mot barn med nasking, er latterlig og respektløst. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg mener at pedofile handlinger aldri kan gjøres opp for. Jeg mener at nasking aldri kan gjøres opp for. Ser du hvor langt vi kommer med slike argumenter? Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Nasking kan enkelt gjøres opp for ved å gi tilbake det du nasket. Påkjenningene du påfører et barn kan aldri gjøres opp for. Endret 5. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
geebs Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Pedofili er anerkjent som en psykisk lidelse og burde derfor bli behandlet som en. Hvis en dømt pedofil bearbeider og/eller kontrollerer lidelsen sin burde ikke han bli behandlet annerledes enn noen annen psykisk pasient. Psykiske pasienters journaler blir ikke lagt ut for offentligheten til tross for at de tidligere kan ha vært en fare for andre. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Pedofili er anerkjent som en psykisk lidelse og burde derfor bli behandlet som en. Enig, det er en psykisk lidelse, ikke bare en forbrytelse. Man bør forsøke å behandle de som det er håp for, og ingen bør slippes løs før BÅDE suksessfull behandling OG soning (etter min mening minimum 10 år) er unnagjort. Så jeg bytter: Jeg er mot et system som henger ut de pedofile, men jeg mener altså at ingen bør slippes ut i det fri så lenge de er syke. Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvis vi får et slikt offentlig register blir de kriminelle enda mer utstøtt fra samfunnet. Venner kommer til å sjekke opp hverandre. Kolleger kommer til å sjekke opp hverandre. Og når de finner ut at kompisen deres har forgrepet seg på et barn, vil man naturligvis kutte ut all kontakt med denne personen. Med andre ord vil slike offentlige registre utfryse pedofile fra samfunnet. Dette er forsåvidt en kjempeflott ting, har ikke noe imot dette. MEN poenget er at når man er utstøtt fra samfunnet, og sitter der i leiligheten sin, alene uten venner og kjæreste. Med lite sosial kontakt. Hva tror dere han kommer til å finne på da??? Den som ikke, etter å ha lest dette, forstår hvorfor slike offentlige registre er en dårlig ide, burde lese teksten engang til. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Når de er helbredet mot pedofili er det jo ingen grunn til å være kriminell lenger, da de ikke lenger vil ha slike lyster. På generelt grunnlag er jeg selvfølgelig helt enig i at et offentlig register over kriminelle er en dårlig idé. MEN poenget er at når man er utstøtt fra samfunnet, og sitter der i leiligheten sin, alene uten venner og kjæreste. Med lite sosial kontakt. Hva tror dere han kommer til å finne på da??? Spille WOW? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Man kan ikke bli "helebredet" fra en legning. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er forresten også uenig i denne. Ikke i prinsippet, men om dette kan kalles en legning. Liker ikke at man ufarliggjør dette ved et slikt ord. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Man kan ikke bli "helebredet" fra en legning. Da mener jeg samfunnet må beskyttes fra pedofile. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er forresten også uenig i denne. Ikke i prinsippet, men om dette kan kalles en legning. Liker ikke at man ufarliggjør dette ved et slikt ord. Legningen er jo ufarlig. Det er overgrepet man reagerer på. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Uten legningen, intet overgrep. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Uten legningen, intet overgrep. I så fall må det samme gjelde for både hetro- og homofile. Så, hvordan skal vi gjøre det? Stenge inne alle som er over, si, 20, og enda ikke har hatt sex? Endret 5. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hva svarte? Psykisk lidelse? Er det psykisk lidelse av å tenne på oldiser også? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Legningen er jo ufarlig. Det er overgrepet man reagerer på. Hva er ufarlig? Legningen? Pedofili? Overgrepet er jo en del av pedofilien? Vennligst utdyp! Hva svarte? Psykisk lidelse? Er det psykisk lidelse av å tenne på oldiser også? Pedofili? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er forresten også uenig i denne. Ikke i prinsippet, men om dette kan kalles en legning. Liker ikke at man ufarliggjør dette ved et slikt ord. Legningen er jo ufarlig. Det er overgrepet man reagerer på. Enig. Men syns nå at overgrepere bør offentliggjøres så folk kan spore dem opp og banke/drepe dem. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå