jack11728 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg har kjøpt ett nytt grafikk kort Asus 9600GT. Den krever 400w for å kjøre ordentlig. Jeg skiftet også PSU'en fordi den gamle ikke hadde nok W til å drive det nye skjermkortet. Det er en: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W Men forsatt kommer det opp feilmelding når jeg starter opp maskinen at skjermkortet ikke får nok strøm. Noen som vet problemet? Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 400w bare for å drive ett 9600 kort. Det hørtes sinnsykt mye ut spør du meg. Jeg har en 450w strømforsyning og den klarer fint å drive mitt 9600GT kort, C2D 8400, 3 (4?) Harddisker, DVD drev++ Men for å svare på spørsmålet ditt, Har du sjekket at strømkabelen til skjermkortet sitter godt fast? Jeg fikk også opp melding om at skjerkortet ikke fikk nok strøm, men det var bare jeg som ikke hadde festet strømkabelen til kortet skikkelig. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Hvilken strømkabel snakker du om? Vanligvis er grafikk kort bare å sette rett inn i hovedkortet, men dette kortet fulgte det med en ekstra liten kabel. Men problemet er at jeg ikke finner hvor jeg skal sette det inn i hovedkortet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 En slik kabel skal kobles inn fra strømforsyningen til skjermkortet. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hehe Jeg tenkte det samme som deg, men dagens grafikkort trenger en ekstra strømkabel:) ALLE nye strømforsyninger har denne kabelen på seg, så bare let etter en 6-pins kabel som kommer fra strømforsyningen og plugg den i grafikkortet. Da blir det nok andre boller skal du se:) Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Åja.. Jah kanskje det. Men det er så mange av dem da fra strømforsyningen hvilket av dem er den rette? Skal det stå noe spesielt på kabelen? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du har jo allerede fått svaret lenger opp av E.C....slik ser kabelen ut... 6 pins PCI-e kabel. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det kan hende du har flere slike kabler. Det spiller ingen rolle hvilken du bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå