Odovacer Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hei, skal skaffe ny laptop, som skal brukes til skole, en god del spilling. Den bør helst ha mulighet til å kunne spille nye spill uten problem. - Pristak: Rundt 10000,- - Skjerm: 14-15" klassen - Minne: helst 4 Gb - HDD: minst 160 Gb helst 7200 rpm - Skjermkort: ett som fungerer til spill, så da blir det vel helst 9600GT (eller tilsvarende radeon) - CPU: minimum 2,4 Ghz (vet ikke om det er det mest vesetnlig med tanke på spill) - Skjermoppløsning: Aner ikke hva som er et "must" Mvh Odovacer Endret 5. februar 2009 av Odovacer Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Herregud, får vi aldri nok av disse trådene. - Minne: helst 4 Gb Ja, nesten standard for alle PC'er i den prisklassen. Dessute er det ingen spills om krever mer enn 1,5GB i Vista. - HDD: minst 160 Gb helst 7200 rpm Slapp av, det er standard på alle PC'er i dag. - Skjermkort: ett som fungerer til spill, så da blir det vel helst 9600GT (eller tilsvarende radeon) Om du hadde giddet å sjekke litt rundt leveres alle HP pc'er med det i dag. - CPU: minimum 2,4 Ghz (vet ikke om det er det mest vesetnlig med tanke på spill) Glem det. Finnes få bærbare PC'er i den klassen med såpass høy klokkehastighet. Dessuten holder det med 2.0Ghz da systemkravene til spillene er basert på enkeltkjerne prosessorer. - Skjermoppløsning: Aner ikke hva som er et "must" Det kommer an på skjermkort og størrelse på skjermen. Jeg virker kanskje sur nå, men jeg prøver bare å hinte at det finnes enormt mange slike tråder, akkurat med dine behov i forumet. Og at det også er mulig å sjekke litt mer rundt på nettet. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Du virker litt sur nå ja Men det går nok bra, tenkte jeg skulle spørre i og med at det sannsynligvis er noen her som har kjøpt seg laptop i den prisklassen. Eller at det er noen som har erfaringer med at det merket har bråkete vifte/stille, godt tastatur og lignende. Kunne nok ha sjekket litt mer rundt selv, men tenkte som sagt at på forumet her så bruker det å være nok av folk med meninger om hvilke pc som er bra og ikke. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er du heldig vinner du på navneforslaget om navnet på spilldomenet til tek.no og vinner en Asus spillpc helt gratis. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Det hadde vært noe det, men jeg er en av disse som har brukt opp kreativiteten alt for tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå