dv2005 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hei! Jeg er på jakt etter å få digitalisert en logo som ikke forefinnes i digitalt format noen plass. Jeg har skannet et visittkort, og hadde tenkt å bruke dette som mal for å tegne en ny, ren (og identisk) logo. Etter mye streving, tenkte jeg kanskje jeg kunne få noen tips - alternativt om noen her vil prøve seg? Jeg har lagt ved logoen Jeg har Photoshop CS4, men jeg er foreløpig ikke kjent med så mange funksjoner. Den digitale logoen vil bli brukt på en hjemmeside, samt i sammenheng med markedsføring. Er det en fordel å lage logoen i vektorgrafikk? Kan dette gjøres i Photoshop, eller må man bruke Illustrator? Edit: bilde fjernet Endret 16. februar 2009 av dv2005 Lenke til kommentar
lekang Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvis logoen skal brukes i markedføring som i trykte saker så er den en stor fordel å ha det i vektorgrafikk. Da tror jeg du må over på Illustrator, men er ikke helt sikker på om det finnes vektor støtte i Photoshop... Lenke til kommentar
kattis Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvis logoen skal brukes i markedføring som i trykte saker så er den en stor fordel å ha det i vektorgrafikk. Da tror jeg du må over på Illustrator, men er ikke helt sikker på om det finnes vektor støtte i Photoshop... du kan lage en vektor tegning i Illustrator for så å overføre til PS for å redigere den videre der med hensyn til effekter osv. Jeg ville nok brukt Illustrator til denne oppgaven. Da kan du skalere den uendelig uten tap av kvalitet, i tilfelle du kanskje en gang har behov for å gjøre den større eller mindre, eller bruke den til andre formål Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Bruk Illustrator. Dette lar seg lett gjøre med penne-verktøyet (pen-tool). Treng du hjelp er det berre å spørje. Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du kan også prøve live-trace i Illustrator den gjør om bildet til vektorbaserte former. Bruk google for å finne en tutorial for hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hater å måtte seie det, men live trace blir sjeldent utruleg bra. Eg ville lett etter tutorials på pen tool - då har du mykje bettre kontroll. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Dette er noe jeg fikk til på et raskt forsøk, ved hjelp av live trace: Lenke til kommentar
dv2005 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Takk for alle tilbakemeldinger. Live Trace fanget opp en del ujevnheter jeg ikke ønsket å ha med, men jeg fikk det bra til med pen-verktøyet. Brukte dog noen timer, er jo totalt nybegynner i Illustrator... Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er riktig at du har bedre kontroll med Pen Tool, men hvis du har et bilde som ikke er for grumsete så kan Live Trace være et bra utgangspunkt. Det trenger jo litt bearbeiding, men kan spare tid. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Penneverktøyet er uvurderleg. Sleit mykje med det sjølve óg (og er ikkje verdensmester i det enno heller akkurat). Men du bler bettre. Berre øv - du kjem til å elske det når du behersker det. Lenke til kommentar
K-canon Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Må man gjøre alt til punk å prikke? http://video.about.com/graphicssoft/Live-T...Illustrator.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå