Gå til innhold

Utfordring: STORE problemer med Pavilion 770

Anbefalte innlegg

Hei, her kommer en liten utfordring!! :)

Min mor kjøpe en HP Pavilion 770 gjennom jobben for en stund tilbake, men helt fra dag 1 har vi hatt problemer med den..

Her er noe av det som er problemene nå:

- Den er VELDIG treg i oppstarten. Etter at Windows er lastet inn, står den helt stille i 30-60 sekunder, deretter hører man den jobber litt og skanneren som er koblet til går litt fram og tilbake og så kan den brukes

- Internet Explorer (IE) går forferdelig tregt...

- Når man holder inne SHIFT og trykker på en link låser maskinen seg i 10-30 sekunder før den åpner linken i et nytt vindu og fortsetter

- Det kommer hele tiden opp pop-up reklamer når jeg er tilkoblet nettet

Er det noen av dere som vet hva problemet kan være? Jeg har slettet alle cookies i IE, ryddet opp i unødvendige programmer og linker og sånn. Virker ikke som det er noe som hjelper. Jeg har Norton Systemworks 2003 (oppdatert) installert og får ikke beskjed om noe virus, så da antar jeg at det ikke er noe virus på maskinen...

Begynner å bli temmelig frustrert nå, det er utrolig slitsomt å sitte å jobbe med maskinen når den er så ustabil (det hjelper forresten ikke med recovery eller ny installasjon av Windows).

Det er WinXP Home installert på maskinen.

Blir veldig takknemlig for alle tips! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

ang det med treg oppstart så sett fast ip, ang popupper kjør spybot eller adaware gjerne begge. det med treg maskin kan sk yldes mye, sjekk at dma er enablet utenom det så må du nesten vise specsene så får vi se.

Det beste hadde vært en clean install, og så legge inn alle de siste driverne

Lenke til kommentar

Dersom du har hatt problemer med denne maskinen fra dag 1, og det ikke hjelper med en reinstallasjon vil jeg tro det er hardware feil på maskinen. Jeg tipper det kan være feil på en minnebrikke i maskinen, da dette ofte fører til at maskinen oppfører seg som du beskriver. Prøv å koble fra den scanneren som er koblet til, evt. andre eksterne enheter og se hvordan det går. Om du har mulighet til det, så strip maskinen for unødvendig hardware (lydkort, nettverkskort, modem, isdn ol.), evt. om du har en ekstra minnebrikke så test og bytt den ut og. Om det er flere minnebrikker i maskinen så fjern en av disse, og prøv med begge brikkene alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...