Gå til innhold

Hvordan finne tekst på en nettside?

Anbefalte innlegg

La oss si jeg har et kjøpt script som jeg har installert på serveren min.

Nederst på forsiden på nettsiden står det copyrights blablabla

Finnes det noen måte for meg å finne ut hvordan fil dette står i uten å måtte lete igjennom alle filene?

og en annen ting, finnes det ikke noe program som søker opp tekst og linjer blandt alle filene?

altså som kunne merke alle filene og søke hva som står i de så jeg slipper å søke hver fil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nødvendigvis søke igjennom filene for å vite hva som står i dem :S

Det finnes derimot indekseringstjenester i Windows Xp, Vista og Mac OS X. Hvordan en kan bruke disse vet jeg ikke, og det er kanskje til og med dumt av meg å neve det.

OS står for Operating System, med språk mener Giddion programmeringsspråk.

Forskjellige programmeringsspråk har forskjellige API-er for å lese tekstfiler, hvordan dette gjøres i PHP får du nesten spørre om på PHP forumet.

HTML har ingenting med dette å gjøre da det ikke er et programmeringsspråk.

Lenke til kommentar

Som Geir er inne på kan du bruke windows egen search funksjon til å søke igjennom filene (så lenge disse er i et format windows gjenkjenner).. Bruker du windows xp går du på start meny->søk åsså velger du at du skal søke i teksten til filer.

I Vista er det litt annerledes. Her navigerer du deg til mappen der filene ligger og så bruker du søkefeltet oppe i høyre hjørne. skriv inn copyright. da vil du sannsynligvis få opp null treff. Trykk da på "search in file contents" (kanskje "søk i filinnhold" på norsk :) )

nå vet du hvilken fil det ligger i og kan gå inn i denne, søke med notisblokk og fjerne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...