pneumonia Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 vet ikke helt om dette er rett plass å legge det, men prøver har en skoleoppgave der jeg skal lage en radioreklame til en humanitær organisasjon, som dyrebeskyttelsen, natteravnene, amnesty, redd barna osv. men jeg mangler ideer? noen som har noen inspill eller tips til hva jeg kan ha om og hvordan den kan høres ut? Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hei, Dette høres spennende ut! Det mest normale er å ha med lyder som blir assosiert med bedriften du skal reklamere for. Natteravnene: bybråk etc, for så å vinkle inn natteravnene med at bråket opphører. Dette er en trygg fremgangsmåte. En mer spennende vinkling er å kjøre lyder for noe helt annet, eller vise noe helt annet enn det du skal reklamere for. Et godt eksempel på det er tv-raklemen(kom ikke på en radio reklame, beklager) for "krispo" sjokoladen hvor det er blide av fugler men ingen lyd, så blir lyden lagt på og en "forteller" sier: "Ja, ikke sant? Lyden er halve opplevelsen, derfor vil du elske sjokoladen Krispo"... Den reklamen er helt genial! 2/3 av filmen er fugler, så kommer det litt sjokolade på slutten. Absurd er alltid bra i reklame! Hadde vært enklere å gi konkrete idèer hvis du hadde bestemt deg for en av organisasjonene. Men hva med natteravnene: helt stille, så vingeslag av en fugl og lyden av en ravn (hvordan lyd den lager må du ikke spørre meg om, men du finner sikker noen lydopptakav en ravn på nett). Så må du komme opp med et bra slag ord evt bruke natteravnene sitt eget. Lykke til! Endret 4. mars 2009 av proaudio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå