Lindsay Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er en del backup script som ikke kjøres automatisk men manuelt 0 6 * * * root /usr/local/bin/backup2.sh 0 12 * * * root /usr/local/bin/backup.sh 0 18 * * * root /usr/local/bin/backup.sh 0 0 * * * root /usr/local/bin/backup.sh 0 3 * * * root /usr/local/bin/backup3.sh 0 14 * * * root /usr/local/bin/backup2.sh Jeg skjønner ikke hva som er galt heller Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) root skal ikke være der. Og du må passe på at crond kjører. Endret 5. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 ja men root er eier av scripta Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Og så? Du skal fortsatt bare ha kommandoen som skal utføres etter data/tids-spesifikasjonen. Dersom scriptene skal kjøres av root logger du inn og legger de til root sin crontab. Filene må være kjørbare dersom du skal kunne få kjørt de på den måter du gjør der. Endret 5. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Dette ligger i /etc/crontab? Er scripta kjørbare? Har du #!/bin/bash i begynnelsen av hvert script? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) jeg leter på google etter svaret da scriptene ikke kjører og har prøvd crontab -e og trodde jeg lagret da men når jeg kjører crontab -e eller -l så vises de ikke så nå håper jeg en kompis av meg hjelper meg da.Men han har hatt mye problemer med nett Endret 6. februar 2009 av Lindsay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå