kamada Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei.. jeg har nettopp fått lappen, og nå planlegger jeg å kjøpe bil. Fant en Chrysler Stratus '98mod.. så lurte jeg på om det lønner seg å kjøpe den?? Er det noe feil med disse bilene siden de er så billige?? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Stratus har rykte på seg for å være møkkabiler når det kommer til driftsikkerhet, tror ikke du kan finne en mekaniker som vil anbefale den bilen. Lenke til kommentar
kamada Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 ok... det var det jeg tenkte, siden de er så billige..;P takker;) Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Skal du ha fornuftig førstebil som er pålitelig bør du se på biler som: Toyota Corolla (veldig driftssikker) Toyoya Carina Mitsubishi Lancer Mitsubishi Colt Mitsubishi Galant (noe større bil med litt sprek motor) Mazda 626 (disse gir mye for pengene) Mazda 323(F) Saab 900 (veldig bra vinterbil, bygd for svenkse forhold mer eller mindre) Volvo 240/740 etc Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 eller kia modeller.. er eldre mazda motorer i dem.. blandt annet fra 323 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 På den annen side er Stratus både velutstyrt, komfortabel, grei å kjøre og romslig. Hvis jeg skulle kjørt en lengre tur ville jeg valgt den 10 av 10 ganger foran en Corolla eller tilsvarende blikkbokser. Om jeg ville kjøpt en derimot, er en annen sak. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Noen nevnte saab. Sammenlignbar bil er vel egentlig en Saab 900 2nd gen med litt motor og automat? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Er egentlig de gamle Saabene særlig driftsikre? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg hadde valgt en NG900 (siste 900-modellen) foran en Stratus når som helst, på alle punkter. PS: Velg turbo! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 PS: Velg turbo! Ja, å anbefale en potensiell drapsmaskin til en uerfaring tenåring som skal ut på veiene første gang er lurt. Det er å lov å tenke litt før man skriver innlegg. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er ikke en Stratus med dårlige kjøreegenskaper en drapsmaskin da også? Saaben er sikrere. Er ikke første gang for trådstarter, han har lappen og har vært på veien før. Om du tror 185hk er så himla mye i dag så tar du feil. uansett betyr ikke mye pulver under panseret at du må bruke alle - hele tida. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er ikke en Stratus med dårlige kjøreegenskaper en drapsmaskin da også? Hvilke tester refererer du til da? Legg gjerne inn en link her. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Nå vet jeg ikke hva som står i en standard Stratus, men at det er så veldig mye mindre enn de 150 hestene som er i en 900 2,0t tror jeg ikke. ... og turbo gir også lavere bensinforbruk på disse Saabene. Dessuten trenger man ikke, som Mr.NorBits sier, å gi full gass hele tiden. Edit: Ser ut som den har ca 130 hk, det samme som 900 2,0i. Endret 8. februar 2009 av OML Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er ikke en Stratus med dårlige kjøreegenskaper en drapsmaskin da også? Nå er det vel strengt tatt Saab som er å regne for den myke og dvasne bilen av disse to hva gjelder kjøreegenskaper. Stratus, derimot, fikk ros for å være veldig forutsigbar og sporsikker da den kom. http://www.dinside.no/3213/motor-og-kjoreegenskaper http://www.dinside.no/22764/hele-provekjoringen Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Skal du ha fornuftig førstebil som er pålitelig bør du se på biler som: Toyota Corolla (veldig driftssikker) Toyoya Carina Mitsubishi Lancer Mitsubishi Colt Mitsubishi Galant (noe større bil med litt sprek motor) Mazda 626 (disse gir mye for pengene) Mazda 323(F) Saab 900 (veldig bra vinterbil, bygd for svenkse forhold mer eller mindre) Volvo 240/740 etc Helt enig med Kjeksmestern! Chrysler er ikke noe anbefale, men hvis du har tenkt deg på noe slik så er det bare å kjøre på http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...amp;areaId=3271 Men hører du fra meg, unngå Chrysler! Toyota Carina hadde vi;) 99.99% fornøyd! Edit: Onkel hadde Toyota Camry, er det noe dårlig da? Endret 8. februar 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er ikke en Stratus med dårlige kjøreegenskaper en drapsmaskin da også? Hvilke tester refererer du til da? Legg gjerne inn en link her. Ja, ok, da er den vel ingen drapsmaskin likevel. MY BAD! Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er ikke en Stratus med dårlige kjøreegenskaper en drapsmaskin da også? Hvilke tester refererer du til da? Legg gjerne inn en link her. Ja, ok, da er den vel ingen drapsmaskin likevel. MY BAD! Klippet fra et annet forum: "Kjøp av stratus by quattroco Har en 1996 Stratus 2.5 V6 automat selv. Har hatt den siden april 2004. Har kun påkostet den en starter de årene jeg har hatt den. Da jeg kjøpte den hadde den gått 90000 og nå ca 140000. Har brukt den så og si hver natt det siste året i forbindelse med aviskjøring. Har ennå ikke stoppet for meg. Stratusen har utrolig gode kjøreegenskaper og er en utrolig god vinterbil. Vil påstå at hvis du kjøper en Stratus får du utrolig mye bil for pengene:) David ([email protected])" Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Er ikke en Stratus med dårlige kjøreegenskaper en drapsmaskin da også? Hvilke tester refererer du til da? Legg gjerne inn en link her. Ja, ok, da er den vel ingen drapsmaskin likevel. MY BAD! Klippet fra et annet forum: "Kjøp av stratus by quattroco Har en 1996 Stratus 2.5 V6 automat selv. Har hatt den siden april 2004. Har kun påkostet den en starter de årene jeg har hatt den. Da jeg kjøpte den hadde den gått 90000 og nå ca 140000. Har brukt den så og si hver natt det siste året i forbindelse med aviskjøring. Har ennå ikke stoppet for meg. Stratusen har utrolig gode kjøreegenskaper og er en utrolig god vinterbil. Vil påstå at hvis du kjøper en Stratus får du utrolig mye bil for pengene:) David ([email protected])" Det varier fra person til person, og fra modell til modell. Det finnes også veier og steder som kan ødelegge bilen fortere. Men Chrysler er ikke noe å anbefale! Det er ikke noe jeg sier, men mekaniker! Edit: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Som første bil passer den perfekt synes jeg Men kan jo få problemer senere. Endret 8. februar 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Glema Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei. Har selv en slik bil. Mine erfaringer med den er for det meste positive, men så skal det no sies at jeg bare har hatt den i litt over et halvt år. Den jeg kjøpte hadde gått 115000km. Er reg.reim og topppakning skiftet så skal bilen være ganske bra. De har et rykte på seg at toppen er dårlig, men i og med at den var skiftet på min bil før jeg kjøpte den har jeg ikke hatt noen problemer med den. Synes selv bilen er god og kjøre og ligger godt på veien. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Men Chrysler er ikke noe å anbefale! Det er ikke noe jeg sier, men mekaniker! Edit: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Som første bil passer den perfekt synes jeg Men kan jo få problemer senere. Chrysler syns du er totalt krise, men Neon anbefaler du gladelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå