Beetlejuice Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har et lignende oppsett (A8N-E, 3800+ x2, Schyte Ninja 2-kjøler) som jeg har klokket opp 30 %. Personlig synes jeg volt'en din begynner å bli noe høy. Har selv kun 1,44V på kjernen. Husk også at med "ordinær" (sic.) overklokking så klokker du også RAM'en. Derfor, om du ikke har heftig RAM kan det lønne seg å først klokke NED RAM'en. Dette fordi det ofte er RAM'en som først sier stopp. For øvrig, tror ikke du trenger å bekymre deg veldig om temp på HK. Jeg har også en billig kjøleribbe på NB, og temp'en ligger på rundt 35 grader ved 100% load på CPU. Tror evt CPU'en tar kvelden lenge før HK. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Ang. HK temp så ligger min aldri over 55 grader. Jeg har et DFI hovedkort med en bitteliten aktiv kjøler, men jeg har skrudd av viften(Viften døde like etter jeg installerte nytt skjermkort som regelrett ligger oppå HK kjøleren). Med andre ord har jeg en passiv kjøler som ikke er bygd for å være passiv, men det funker fjell Solvik: Om du er bekymret for hk temp kan du skaffe ett program til å sjekke temperatur i OS. Jeg bruker Everest Home edition, men tror de nye utgavene av det ikke er freeware lengre. Du finner eldre versioner i .zip om du googler litt. Edit: Om noen av dere er modig, evt veldig lei av CPU kan dere alltids prøve dette: Ta en tapetkniv å skjær i gummien/limen som holder heatspreaderen på CPU. Skjær veldig forsiktig, mange ganger rundt hele, til slutt vil heatspreaderen løsne og man kan feste kjøleren i direkte kontakt med CPU kjernen(Dette er risky, alt av garanti forsvinner osv osv). Med min kjøler gikk den ned over 10 grader IDLE temp. Man kan tenke det slik: På CPU kjernen er en ganske dårlig termisk pasta fra AMD, så kommer heatspreaderen som er en kopperplate som er dekt med zink, så ett lag til med termisk pasta, og først da er man i kontakt med kjøleribba. Blir ganske mange forskjellige materialer varmen må overføres gjennom. Jeg mener på at HW hadde en guide på dette. Jeg fjernet forsåvidt heatspreaderen når jeg kjøpte CPU ny for en god del år siden, 0 problem sålangt. Endret 11. februar 2009 av gsn Lenke til kommentar
Solvik1 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Nå har jeg cpuen på 265mhz 11x altså 2917mhz og dette kjører jeg stabilt. har sotte pci på 33,3 mhz og pcie på 100mhz. så kommer rammen har 2gb 400mz ddr. hvordan skal jeg klokke denne?? noen forslag?? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Minnet ditt har allerde blitt klokket opp med mindre du har stilt noe på det. Minnet er også styrt av FSB, så når du øker denne vil du også dra med minnet i samme slengen. Du kan evt klokke minnet høyere ved å velge en annen divider på minnet, altså et annet forhold til FSB. Evt kan du senke multiplier på cpu og ha en høyere FSB for å oppnå høyere minneklokk. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skulle trodd minnet allerede var blitt klokket ned på en måte... 265x2= 530mHz. Virker litt voldsomt at det fungerer plettfritt uten å måtte justere ned timing's? Du kan teste A64 memfreq, ett program som gjør utregningene for deg når du skal beregne memory divider osv. Ps: Hvis minnet ditt er på 530mHz effektivt tror jeg du skal si deg ganske fornøyd med det A64_MemFreq_v1.1.zip Lenke til kommentar
Solvik1 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Gikk inn i biosen og satte ddr til 333mhz så satte jeg 1T/2T til 1T istedenfor 2T. Og jeg gikk oppifra 4,6 til 5,1 i windows expirience. skal kjøre benchamrk nå. da får jeg årntlige resultater. windows expirience er bare tull:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå