d0ppler Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Kjerringfred er en gapahuk jeg ofte går til sammen med hunden min. Har ganske bra utsikt over Oslo herifra, som jeg tenkte jeg skulle formidle en gang her i BK. Her derimot ser vi Kjerringfred i vinterstemning. Interessant EXIF er : ISO : 100 Blender : f/11 (mener jeg) HDR med 3 eksponeringer i blenderprioritet, manuell fokus, stativ. 1 eksponering med +2 EV-kompensasjon, 1 eksponering med 0 EV og 1 eksponering med -2 EV. Brennvidde 10mm (DX) Endret 5. februar 2009 av dga01 Lenke til kommentar
Carny Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Effekten, altså HDR, blir litt for voldsom. Ser "halos" lett rundt trærne og skuret. Ellers en fin vinkel, og det ser ut som en trivelig rasteplass. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Effekten, altså HDR, blir litt for voldsom. Ser "halos" lett rundt trærne og skuret.Ellers en fin vinkel, og det ser ut som en trivelig rasteplass. takk for det. Her prøvde jeg bevist å dempe HDR-effekten, og personlig syns jeg ikke litt halo gjør så veldig mye. Men nå er jeg på langt nær noen ekspert på tonemapping, så det blir jo så som så... Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Syns også det ble litt for kraftig tonemapping her. Men absloutt stilig komposisjon. Den har ud virkelig truffet med i mine øyne. Av ren nyskjerrighet, hvordan ser 0 ev eksponeringa ut? Gapahuk du liksom, på barneskolen gikk vi til gapahuker, de var slått opp med bare trestokker, presenning og tau Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Er skikkeleg stygg, her eg kjem med ei avsporing, men eg maktar ikkje dy meg. Eg var sikker på at du hadde teke turen ut av huset for å få fred. Og teke eit bra bilete av hyset dykkar. Gjerne med kjerringa inni. Men biletet var fint. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 ..Av ren nyskjerrighet, hvordan ser 0 ev eksponeringa ut? .. Slik : Takk for hyggelige tilbakemeldinger, skal bli bedre i tonemapping etterhvert forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Flott bilde. Er enig med det med halo, men plaget meg ikke veldig. Var klart og fint, og ikke overdreven effekt av HDR som man ofte ser så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå