Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Driver å setter sammen et anlegg til bilen min, en S4 Sedan, og trenger litt hjelp av dere her inne, siden jeg ikke er så alt for ramm på bilstereo selv Har funnet et pakketilbud på sub, forsterker og kasse som jeg synes ser greit ut: her -Ser denne grei ut? Spiller har jeg, men trenger også et godt frontsett, noen tips? Har ganske små høtalere fremme originalt, lurer på om ikke det er 4" eller 5.25" noe som tydeligvis begrenser mulighetene mine endel. Alternativet må da være å kjøpe coax som jeg har i hattehylla, noe jeg ikke er særlig gira på i utgangspunktet. Noen som har tips til et godt frontsett med en god forsterker? Og til slutt; vil det være nødvendig med ekstra batteri/kondensator på dette oppsettet? Setter pris på hjelp, prisen skal ligge på +-10000,- Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det der er en helt ok pakke ja.... Hvilken spiller her du?? Finn ut om du har 5,25" i dørene foran (jeg mener det er det), og si hvordan lyd DU liker Focal, seas, og morel,er alle gode merker når det kommer til frontsett. Du vil også trenge en forsterker til frontsettet, feks en dynabel BF1502. Du trenger IKKE kondensator, men du bør oppgradere kablene mellom dynamo og batteri, og selvfølgelig sjekke at batteriet du har, er i god stand, og at dynamoen lader det den skal Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg vil ha bra trøkk, kombinert med kvalitet på lyden Skal finne ut av størrelser! Har du noen 5.25" element å anbefale på stående fot eller? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Dette settet spiller bra: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=3061 Dette spiller høyt, men kanskje ikke like pent som settet fra focal: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=1636 Morel Dotech Ovation 5 er også et meget godt valg, og fåes hos www.norskelektroakustikk.no Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Takk for hjelpen! Settet fra Focal fristet Noen gode alternativ til subben jeg fant? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Enig med cossiemk1. Vil du ha høg lyd med KVALITET, gå får Focal Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Da ser det ut som det blir: Denne Denne og denne Hvilken størrelse skal jeg gå for på kablene? Skal undersøke om dynamoen lader det den skal osv. Kan det kanskje være lurt med et lite batteri som "backup" eller? 40 Ah elns? Hvordan skal jeg plassere subben baki for best mulig lyd? Har to åpninger i hattehylla, og det er også åpent inn i kupeen om jeg har ned midtarmlenet i baksetet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvor i landet bor du?? Det dynabel elementet spiller tøft, men kanskje ikke så pent, så jeg ville vel kanskje vurdert noe annet Ser at de har tilbud på DY9812 feks, eller evt gå for en Ground Zero GZRW30SPL, men da blir det vel best å lage kasse selv Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Bor i Molde:) Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 bildekaler.no har greie kasser til 400 spenn. Jeg fikk tak i noen image dynamics v3 d2 subber for skarve 750kr stykket rett fra forhandler Et par av de 12"erene og en Bf4501 blir min nye kombo.. Sjekk bilstereoforumet.no for snille priser på nytt/brukt anlegg heller, om man kjøper litt eksotiske merker så blir prisene fort fantasipriser oppe i uante summer.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Vad tycks? Fortsatt ingen behov for ekstra batteri o.l? Kunne kanskje vært lurt å legge til et lite batteri på 20-30Ah i tillegg? Synes dette oppsettet så bra ut iallefall, regner med at monoblokka greier og dra subben? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 nei, du trenger ikke ekstra batteri. hvis batteriet ikke takler det oppsettet er det på tide å bytte batteri, for da er det dårlig. jeg har ca ditt oppsett x2, jeg har ikke noe problem med batteriet... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ser greit ut det der, men fy f*** å dyrt det kabelsettet var :O Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Neeh.. syntes du det? 50mm2 kit med sikringer, signalkabler og litt sånt annet stæsj tipper jeg? Helt grei pris.. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg selv ville ha gått Ground Zero istedenfor dynabel på subben.. Endret 9. februar 2009 av Bllink Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvilken GZ sub da? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har funnet et pakketilbud på sub, forsterker og kasse som jeg synes ser greit ut: her -Ser denne grei ut? Faktisk billigere en hos dynaBel. Der er prisen 4894,- kr, men det er inkludert frakt. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Skal du ha EN 12" ? Eller to? Med eller uten kasse? http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...7e687c4485943d1 Denne skal eg ha til våren ... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Skal du ha EN 12" ? Eller to? Med eller uten kasse? http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...7e687c4485943d1 Denne skal eg ha til våren ... ut i fra bildet av bestillingen Göncz har litt lengre oppe i tråden, der det står en stk 12" og en kasse med bassrefleks, så tror jeg det er det han skal ha... om du ikke leser tråden, så se ihvertfall på bildene før du poster Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Vet du hvor stor den kassa er?? Dy9812 skal ha 45liter reflekskasse, med rør på 9x20cm. Det står at kassa passer til DY9812 OG seas sw300, men det stemmer ikke helt, da SW300 skal ha 65liter reflekskasse, med 2stk porter, på 9x26cm... Så jeg ville sjekket volumet på den kassa før kjøp Jeg synes også kassa blir litt "spinkel" til en DY9812.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå