Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Problemer med Ford Mondeo - hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Ford Mondeo 04 mod, denne har jeg slitt med voldsomt de siste 6 mnd. med. Hva det er helt konkrert vet jeg ikke, men glødelampen lyser og da halveres effekten i motoren (eller ennå mere) - fire ganger har den også bare stoppet opp under kjøring (ikke noe gøy på motorveien med unger i bilen)

Bilen har nå vært hos den lokale Ford-forhandleren 7 ganger på 6mnd nå, sist gang i dag, og da holdt den i en time før problemet kom igjen, og hver gang så sier folka på verkstedet - "nå er den i orden".. Nå er jeg rett og slett dritt lei hele problemet, hva kan jeg gjøre tror dere - det ser jo ut som at verkstedet ikke kan gjøre noe med det.

mvh. en litt sint bileier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det kan være mye rart, har sett mye tull i tilknytning drivstoffsystemet/injektorer/pumpe på forum på nettet. Kan også være kamsensor(cam position sensor) eller veivsensor (crank shaft position sensor). For hver gang glødeplugglyset flasher skal det lagres en feilmelding, denne kan du få fram ved å trykke og holde inne triptellerknappen under start av motor. Trykk gjentatte ganger til du får skjermen hvor det står "tdc" og en kode". Mener koden(e) lagres inntil du har startet bilen 20 ganger etterpå. Her er en liste over mulige koder:

http://www.svtlightnings.com/scantool/ford%20dtc%20codes.htm

Her er en tråd fra et forum fra folk som har lignende problemer:

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum...o-flashing.html

For å få tilbake motorkraften må du starte motoren på nytt, da går den ut av sikkerhetsmoduset.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvilken motor har du i din Mondeo? Når oppstår feilen? Ved varm/kald motor, ved normalt/høyt turtall, ved tørt/fuktig vær? Eller er det bare helt tilfeldig. Med "glødelampen", mener du lampen for motorfeil?

Lenke til kommentar
Hvilken motor har du i din Mondeo? Når oppstår feilen? Ved varm/kald motor, ved normalt/høyt turtall, ved tørt/fuktig vær? Eller er det bare helt tilfeldig. Med "glødelampen", mener du lampen for motorfeil?

Jeg har TDI 2.0 115hk

Glødelampen, indikerer også motorfeil, og den kommer helt tilfeldig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...