hojohansen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei, jeg har en Ford Mondeo 04 mod, denne har jeg slitt med voldsomt de siste 6 mnd. med. Hva det er helt konkrert vet jeg ikke, men glødelampen lyser og da halveres effekten i motoren (eller ennå mere) - fire ganger har den også bare stoppet opp under kjøring (ikke noe gøy på motorveien med unger i bilen) Bilen har nå vært hos den lokale Ford-forhandleren 7 ganger på 6mnd nå, sist gang i dag, og da holdt den i en time før problemet kom igjen, og hver gang så sier folka på verkstedet - "nå er den i orden".. Nå er jeg rett og slett dritt lei hele problemet, hva kan jeg gjøre tror dere - det ser jo ut som at verkstedet ikke kan gjøre noe med det. mvh. en litt sint bileier. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Er den fortsatt under 5 år? Dette må de bare fikse, og kan de ikke det, må de gi deg en ny annen tilsvarende bil. Endret 5. februar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg tror den er under 5 år, men min bruktbil garanti (tre år) har nettopp gått ut, men dette problemet kom før garantien gikk ut - og jeg betaler ikke for disse reprasjonene, men det er bare så utrolig kjedelig når dette skjer igjen og igjen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ja, men om de retter feil om og om igjen er det nok mer en følgefeil til at denne går hele tiden. De må ta dette mer seriøst, for det er som du sier veldig kjedelig. Du får bare levere den igjen, med beskjed om at denne gangen krever du bilen i en fast holdbar stand. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Ja, den skal inn til mandag igjen. Har også sent en klage til Ford Norge. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Høres ut som feil med Hjerne/Software Visst det ikke funker og mase til forhandler, så Forsett hos Ford motor Norge som du har begynt med :-) Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Nja, det kan være mye rart, har sett mye tull i tilknytning drivstoffsystemet/injektorer/pumpe på forum på nettet. Kan også være kamsensor(cam position sensor) eller veivsensor (crank shaft position sensor). For hver gang glødeplugglyset flasher skal det lagres en feilmelding, denne kan du få fram ved å trykke og holde inne triptellerknappen under start av motor. Trykk gjentatte ganger til du får skjermen hvor det står "tdc" og en kode". Mener koden(e) lagres inntil du har startet bilen 20 ganger etterpå. Her er en liste over mulige koder: http://www.svtlightnings.com/scantool/ford%20dtc%20codes.htm Her er en tråd fra et forum fra folk som har lignende problemer: http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum...o-flashing.html For å få tilbake motorkraften må du starte motoren på nytt, da går den ut av sikkerhetsmoduset. Endret 7. februar 2009 av kjaks Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Må bare si at Kværneland (Ford Forus) har behandlet meg meget godt. Jeg hadde blitt meget sint for lenge siden hvis ikke det var for dem. Nå har de tatt kontakt med Ford Norge for å se hva de skal gjøre med problemet. For slik skal det ikke være sier dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hvilken motor har du i din Mondeo? Når oppstår feilen? Ved varm/kald motor, ved normalt/høyt turtall, ved tørt/fuktig vær? Eller er det bare helt tilfeldig. Med "glødelampen", mener du lampen for motorfeil? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Hvilken motor har du i din Mondeo? Når oppstår feilen? Ved varm/kald motor, ved normalt/høyt turtall, ved tørt/fuktig vær? Eller er det bare helt tilfeldig. Med "glødelampen", mener du lampen for motorfeil? Jeg har TDI 2.0 115hk Glødelampen, indikerer også motorfeil, og den kommer helt tilfeldig. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Da er'n i form. De byttet en sensor ved kammen.. Dette gjorde susen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det høres bra ut. Mange ganger ikke store feilen som skal til før bilen blir snål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå