Gå til innhold

kopiere HD filmsnutter fra minnekort til ekstern harddisk(hd)

Anbefalte innlegg

vi har canon HF 10 og kjøpte i dag en ekstern harddisk (ScreenPlay HD, 500 GB) Slik vi kan overføre filmene dit og se de på HDTV. Men når jeg innstallerte programvaren og skulle kopiere filmsnuttene (som tok lang tid) da står det at det ikke er noen videosnutter på harddisken etter jeg koblet den til tv,n. På maskinen står det at det er MTS filer.

jeg har Acer Aspire 7720G, intel core 2 duo processor T5450 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache. 1024 MB Nvidia GeForce 8400 M GS TurboCache. 2GB DDR2 og 500 GB HDD.

Må jeg ha noe spesielt for å kopiere(overføre) de filene til eksterne harddisken? i så fall hva?

Håper på hjelp :)

Endret av missvero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vi har canon HF 10 og kjøpte i dag en ekstern harddisk (ScreenPlay HD, 500 GB) Slik vi kan overføre filmene dit og se de på HDTV. Men når jeg innstallerte programvaren og skulle kopiere filmsnuttene (som tok lang tid) da står det at det ikke er noen videosnutter på harddisken etter jeg koblet den til tv,n. På maskinen står det at det er MTS filer.

jeg har Acer Aspire 7720G, intel core 2 duo processor T5450 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache. 1024 MB Nvidia GeForce 8400 M GS TurboCache. 2GB DDR2 og 500 GB HDD.

Må jeg ha noe spesielt for å kopiere(overføre) de filene til eksterne harddisken? i så fall hva?

Håper på hjelp :)

Ut i fra denne testen http://www.lydogbilde.no/test-iomega-scree...4269o0.lbt.html , så kan den kun spille av AVI og VOB filer... Ikke akkurat en god omtale om den i testen..

Lenke til kommentar

Ja nå så jeg at jeg har tabbet meg ut :cry: sjekket ikke nettet, det var et inpulskjøp som skal leveres inn igjen... hvilken ekstern HD harddisk kan motta hd filmer da? EN SKAM AT DET STÅR HD PÅ DEN... har du noen tips på andre hdd som faktisk gjør det det skal gjøre??? tusen takk.

Lenke til kommentar

Hei trådstarter, den eneste tingen som sannsynligvis kan la deg spille av HD-Tingene dine er en boks som heter Popcorn-Hour A110 eller A100. Hvis du knytter den opp mot et kablet internett så spiller det ingen rolle hvor du laster ned sakene dine :p

Selv bruker jeg PS3, men ønsket at jeg heller hadde Popcorn Hour.

Lenke til kommentar

Det blir jeg helt sikkert:) blir en utfordring å koble opp (siden jeg aldri har hatt noe slik før, men jeg elsker en utfordring:) skal utnytte den til sitt fulle potensialet.

Det er ne ting jeg lurer på, Jeg må ha et spesial program på pc,n for å se hd filmene fra kameraet mitt, men blir det problemer da å se de på tv,n gjennom popcorn?når jeg kobler opp mot hjemmeserveren?

Lenke til kommentar

Ja jeg vil absolutt si at det er et godt kjøp, den gjør det den skal (selv om av og til et lite problem dukker opp) men problemene kan løses. Har ikke kommet så lang til å legge inn hd film, har lagt syk) men har lagt til musikk og bilder og det fungerer kjempebra. skal skrive mer når jeg har prøvd alt annet den kan gjøre, utifra en amatørs synspunkt selvsagt:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...