missvero Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) vi har canon HF 10 og kjøpte i dag en ekstern harddisk (ScreenPlay HD, 500 GB) Slik vi kan overføre filmene dit og se de på HDTV. Men når jeg innstallerte programvaren og skulle kopiere filmsnuttene (som tok lang tid) da står det at det ikke er noen videosnutter på harddisken etter jeg koblet den til tv,n. På maskinen står det at det er MTS filer. jeg har Acer Aspire 7720G, intel core 2 duo processor T5450 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache. 1024 MB Nvidia GeForce 8400 M GS TurboCache. 2GB DDR2 og 500 GB HDD. Må jeg ha noe spesielt for å kopiere(overføre) de filene til eksterne harddisken? i så fall hva? Håper på hjelp Endret 5. februar 2009 av missvero Lenke til kommentar
Akita Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 vi har canon HF 10 og kjøpte i dag en ekstern harddisk (ScreenPlay HD, 500 GB) Slik vi kan overføre filmene dit og se de på HDTV. Men når jeg innstallerte programvaren og skulle kopiere filmsnuttene (som tok lang tid) da står det at det ikke er noen videosnutter på harddisken etter jeg koblet den til tv,n. På maskinen står det at det er MTS filer. jeg har Acer Aspire 7720G, intel core 2 duo processor T5450 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache. 1024 MB Nvidia GeForce 8400 M GS TurboCache. 2GB DDR2 og 500 GB HDD. Må jeg ha noe spesielt for å kopiere(overføre) de filene til eksterne harddisken? i så fall hva? Håper på hjelp Ut i fra denne testen http://www.lydogbilde.no/test-iomega-scree...4269o0.lbt.html , så kan den kun spille av AVI og VOB filer... Ikke akkurat en god omtale om den i testen.. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ja nå så jeg at jeg har tabbet meg ut sjekket ikke nettet, det var et inpulskjøp som skal leveres inn igjen... hvilken ekstern HD harddisk kan motta hd filmer da? EN SKAM AT DET STÅR HD PÅ DEN... har du noen tips på andre hdd som faktisk gjør det det skal gjøre??? tusen takk. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Vet du om en harddisk som virker slik den skal? som kan kopiere HD filmsnutt fra HD kamera og kan se på HDTV etter med hdmi kabel? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hei trådstarter, den eneste tingen som sannsynligvis kan la deg spille av HD-Tingene dine er en boks som heter Popcorn-Hour A110 eller A100. Hvis du knytter den opp mot et kablet internett så spiller det ingen rolle hvor du laster ned sakene dine Selv bruker jeg PS3, men ønsket at jeg heller hadde Popcorn Hour. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Da har vi levert inn iomega og bestilt popcorn hour A 110 via MPX.no. den er sendt og jeg håper vi for den før helgen.. tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg håper du blir fornøyd Lenke til kommentar
missvero Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Det blir jeg helt sikkert:) blir en utfordring å koble opp (siden jeg aldri har hatt noe slik før, men jeg elsker en utfordring:) skal utnytte den til sitt fulle potensialet. Det er ne ting jeg lurer på, Jeg må ha et spesial program på pc,n for å se hd filmene fra kameraet mitt, men blir det problemer da å se de på tv,n gjennom popcorn?når jeg kobler opp mot hjemmeserveren? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Tror nok det går greit, men gi tilbakemelding når boksen er i hus Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har du prøvd å rename filene til .avi, .mp4 eller .mpg? Jeg vet ikke om det vil funke, men det er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg skal si fra når den er her:) ligger i stokke enda, har hvert der siden den 12.02.09. har ikke prøvd å rename filene, men når jeg hadde den dritten iomega da måtte jeg redusere kvaliteten veldig og da var all vits borte.. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Nå har jeg fått popcorn hour A-100, og koblet den opp mot nettverket, kan spille av musikk og se bilder, men jeg kan ikke se hd film enda.. hvordan gjør jeg det? må jeg gjøre noe spesielt fra pc? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har du vista eller XP? Har du aktivert nettverksdeling og spesifisert hvilke mapper dette gjelder? Lenke til kommentar
missvero Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Har vista, og jeg har aktivert deling på "hjemmekontor" som jeg kaller det, samme mappen jeg deler til den bærbare. har også aktivert deleing på harddisken på den stasjonære. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei, aner ikke hva problemet ditt er, men kommer tilbake med tips. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 jeg må ha programmet jeg fikk med canon hf 10 på pc for å se filmsnuttene på pc,n. men det blir ikke i hd kvalitet. m2ts filer er umulig å se på pc,n uten et spes program. men hvordan skal jeg da klare å streame de over på popcorn hour? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tror jeg fant nøyaktig hva du trenger: http://www.google.no/search?q=convert+m2ts...lient=firefox-a øverste resultatet så bør popcorn hour spille av i full hd. Hva er forresten din opfatning om boksen så langt? Lenke til kommentar
missvero Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 dette er helt nytt for meg, men jeg elsker en utfordring:) Å koble opp boksen gikk helt greit, men eneste jeg har gjort foreløpig er å se bilde og høre musikk. det gikk kjempebra. skal si fra når jeg prøver på de større utfordringene.. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Programmet som listes skal angivelig kunne konvertere .m2s til .mkv, noe som Popcorn hour skal støtte fullt ut. Vil du si at det er et godt kjøp? Er sikkert mange som lurer på det. Endret 19. februar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
missvero Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Ja jeg vil absolutt si at det er et godt kjøp, den gjør det den skal (selv om av og til et lite problem dukker opp) men problemene kan løses. Har ikke kommet så lang til å legge inn hd film, har lagt syk) men har lagt til musikk og bilder og det fungerer kjempebra. skal skrive mer når jeg har prøvd alt annet den kan gjøre, utifra en amatørs synspunkt selvsagt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå