Stig Jøran Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Kjører nå RAID 0 uten noe form for extra kontroller kort, kun hovedkortet som tar seg av det. Men hva vil det egentlig si i forhold til å kjøpe et kontrollerkort? Blir det merkbar stor forskjell? Diskene jeg bruker er 2 stk Seagate 7200.11 1TB Endret 5. februar 2009 av Stig Jøran Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det spørs hva du tenker på, den største fordelen er at du får ett Array du kan boote ifra og som du kan flytte til forskjellige HK. En annen fordel er at du får tilgang til mer avanserte RAID funksjoner og at hastigheten går opp litt og for avanserte RAID kutter du ned rebuild tiden. Saken er bare slik at de kontrollerne som du vil merke forskjell på vil ta hele lommeboka di til frokost og vell så det. Siden du vil ha RAID og ikke fakeRAID. Endret 5. februar 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Hva vil fakeRAID si? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hva vil fakeRAID si? http://linux-ata.org/faq-sata-raid.html Ser dette mangler i Guide tråden, straks jeg får ledig tid så må jeg se å fikse en hel drøss med "bugs". Men bare spør, da finner jeg flere bugs jeg kan fikse. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Ah, okei. Takk for infoen. Kjører bare slik som det er nå jeg da, er jo uansett kjappere enn ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå