Torsteindale Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei. Jeg kjøpte meg en ny pc i dag. En asus eee 900, med windows xp. Alt ser ut til å virke fint, bortsett fra nettverkstilkoblingen. Den finer nettverket, men klarer ikke å koble seg til. Er det noen som har noen gode råd for å løse dette problemet? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Benytter du kablet eller trådløst nettverk? Dersom trådløst: - Sikker på at du ikke har på MAC-adresse filtrering? - Har du prøvd med en annen USB-dongle, (nettverkskort) for å se om det kan være noe i veien med kortet/driverne som er innstallert på maskinen fra før av? - Klarer andre datamaskiner å koble seg til? (Regner med det...) - Hva står det når det ikke klarer å koble seg til? - Kan det være en konflikt mellom XPs eget trådløse nettverkssenter og eget program som kom med nettverkskortet? - Klarer maskinen å koble seg til et kablet nettverk? Dersom kablet: - Har du prøvd med andre PC'er på samme kablen du benytter på denne PC'en. - Hvordan er det med driverne til nettverkskortet? - Hvilken feilmelding får du? Så gjenstår det å se hvor mye hjelp det er i dette. Lykke til med feilsøkingen! Lenke til kommentar
Torsteindale Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Benytter du kablet eller trådløst nettverk? Dersom trådløst: - Sikker på at du ikke har på MAC-adresse filtrering? - Har du prøvd med en annen USB-dongle, (nettverkskort) for å se om det kan være noe i veien med kortet/driverne som er innstallert på maskinen fra før av? - Klarer andre datamaskiner å koble seg til? (Regner med det...) - Hva står det når det ikke klarer å koble seg til? - Kan det være en konflikt mellom XPs eget trådløse nettverkssenter og eget program som kom med nettverkskortet? - Klarer maskinen å koble seg til et kablet nettverk? 1. Det er trådløst nettverk jeg prøver å koble meg til. 2. Nei, aner ikke hva mac-adresse er. 3. Nei, dette har jeg ikke prøvd. Har bare det nettverkskortet som står i pcen. 4. Ja, denne maskinen som jeg skriver på nå er på samme nettverk, vi trådløst kort. 5. Maskinen finner nettverket og prøver å koble seg til uten å klare det. Så trykker jeg på "reparer, og da stopper den opp på "fornyer ip-adressen". 6. ? 7. Ja, den er på nett med kabel... Prøvde å oppdatere driveren nå, uten at det hjalp i det hele tatt. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hmmm, vanskelig sak dette (synes jeg ihvertfall) Du kan jo prøve med et annet trådløst nettverkskort, men er jo litt tungvint og ikke kunne bruke det kortet som er innebygget. Dersom ingen andre her i er i stand til å hjelpe deg, tror jeg at jeg ville prøvd å ta kontakt med butikken du kjøpte PC'en fra. Evt. kan du jo prøve å kjøre recovery på PC'en, men ser ikke helt hvordan det skal endre noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå