Dr. Moriarty Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) hei, skal bestille pc-komponenter for å bygge pc selv, men er litt usikker på valg av minne. jeg kommer til å bestille et Asus p5q pro hovedkort og Intel core 2 duo E8400 prosessor. hadde i utgangspunktet tenkt å bestille Mushkin XP2-8000. ønsker imidlertid å forhøre meg vedrørende hvorvidt noen mener å se et bedre alternativ, i forhold til ytelse og kompatibilitet (gjerne brikker til salg hos Amentio - resten av komponentene blir bestilt derfra). kommer til å overklokke prosessoren, men neppe ram'en. Mushkin-brikkene ligger på 545,- (4 gb) hos NetShop, har Amentio like gode brikker til ca samme pris? takker for alle tilbakemeldinger. Endret 5. februar 2009 av moriarty Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 nope... finner ikke noe bedre ram på amentio... nærmeste man kommer er noen corsair dominator brikker til litt over 900kr Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Kan jo kjøpe brikkene som er ukens tilbud hos Netshop Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112142 ja de var jo ikke dumme... bare synd at slike kjøleløsninger ofte kommer i konflikt med større cpu kjølere... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Mener da at du i utgangspunktet bør kjøpe det billigste 4GB PC6400 settet du finner. De holder også til en god del klokking, minimum 400 x 9 eller 3,6GHz. Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) takker for svar... det viktigste for meg er praktisk ytelse i spill og andre krevende program (f.eks. Sonar Cakewalk - softsynther som kjører realtime drar mye ram), så jeg er ikke spesielt opptatt av at brikkene skal være fete hverken hva gjelder utseende eller specs, men at de gjør en tilfredstillende jobb i nevnte type software. med dette som utgangspunkt, er det noe særlig å hente på å kjøpe Mushkin-settet kontra litt mindre heftige brikker, eller er det penger ut av vinduet? (i og med at jeg skal bestille resten av komponentene fra Amentio tilkommer det frakt på å evt bestille Mushkin-brikker fra NetShop; dvs alt i alt 635,- for 4gb). det er jo også et spørsmål om knirkefri kompatibilitet. ser at mange her på forumet hevder at Corsair er et bra valg hvis man bruker et Asus hovedkort. håper å få avklart dette så fort som mulig så jeg kan få lagt inn bestilling på ny maskin. Endret 5. februar 2009 av moriarty Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 corsair og kingston veit jeg funker bra med asus... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ingenting er vel helt 100% og ser at det er kommet noen bioser pga kompabilitetsproblemer med kingston brikker, men det bør da bety at problemene er fikset. Må da oppdatere bios. Koster under 400 kr hos Amentio, kanskje bare kjøpe 8GB om du skal kjøre 64-bit OS Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Mener da at du i utgangspunktet bør kjøpe det billigste 4GB PC6400 settet du finner. De holder også til en god del klokking, minimum 400 x 9 eller 3,6GHz. så hvis jeg ønsker å klokke høyere, burde jeg gå for pc8000-brikker...? (eksempelvis Mushkin). Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ja, Mushkin eller andre brikker som er garantert 500 MHz. Merke har lite å si. 500x9 holder forholdsvis garantert om du ikke er ekstremklokker og da ville du neppe spurt. Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 ok, takk skal du ha pastamann... Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Tenkte Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB for Asus P5q Pro + E8400. Ingen erfaringer på den, men tipper de er stabile nok? Endret 16. februar 2009 av Cryogen Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112142 ja de var jo ikke dumme... bare synd at slike kjøleløsninger ofte kommer i konflikt med større cpu kjølere... Har selv vurdert det tilbudet, men sitter med Thermaltake Big Typhoon så tror jeg har et lite plassproblem. Er det noe vits med disse brikkene hvis man ikke skal overklokke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå