Gå til innhold

hjelp til valg av ram til Asus P5Q Pro + E8400

Dr. Moriarty

Anbefalte innlegg

hei,

skal bestille pc-komponenter for å bygge pc selv, men er litt usikker på valg av minne.

jeg kommer til å bestille et Asus p5q pro hovedkort og Intel core 2 duo E8400 prosessor.

hadde i utgangspunktet tenkt å bestille Mushkin XP2-8000. ønsker imidlertid å forhøre meg vedrørende hvorvidt noen mener å se et bedre alternativ, i forhold til ytelse og kompatibilitet (gjerne brikker til salg hos Amentio - resten av komponentene blir bestilt derfra).

kommer til å overklokke prosessoren, men neppe ram'en.

Mushkin-brikkene ligger på 545,- (4 gb) hos NetShop, har Amentio like gode brikker til ca samme pris?

takker for alle tilbakemeldinger. :yes:

Endret av moriarty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar...

det viktigste for meg er praktisk ytelse i spill og andre krevende program (f.eks. Sonar Cakewalk - softsynther som kjører realtime drar mye ram), så jeg er ikke spesielt opptatt av at brikkene skal være fete hverken hva gjelder utseende eller specs, men at de gjør en tilfredstillende jobb i nevnte type software. med dette som utgangspunkt, er det noe særlig å hente på å kjøpe Mushkin-settet kontra litt mindre heftige brikker, eller er det penger ut av vinduet? (i og med at jeg skal bestille resten av komponentene fra Amentio tilkommer det frakt på å evt bestille Mushkin-brikker fra NetShop; dvs alt i alt 635,- for 4gb).

det er jo også et spørsmål om knirkefri kompatibilitet. ser at mange her på forumet hevder at Corsair er et bra valg hvis man bruker et Asus hovedkort.

håper å få avklart dette så fort som mulig så jeg kan få lagt inn bestilling på ny maskin. :dribble:

Endret av moriarty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...