thamule Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei. Parkerte tett i dag på grunn av begrensa med plassar og såg at det kanskje kom til å bli trangt for bilen framfor å komme seg ut. Tok derfor å noterte reg.nr i tilfelle det skulle skje noko.(Pleier å gjere det) Når eg kjem tilbake til bilen ser eg at skiltet mitt er deformert på grunn av eitt hengarfeste. Sjekka med brønnøysundregisteret og sit no med navnet på firmaet som leasar bilen. Nokon som har anbefalt framgangsmåte her? Det var sikkert ikkje med vilje dette skjedde, og vedkommande veit det kanskje ikkje heller. Korleis bør eg gå fram og kva bør eg sei? Lurer på å berre ringe og formulere meg slik: Hei.Stemmer det at du stod parkert i gate XXX i dag rundt klokka X? Du skjønnar eg stod parkert bak deg og då eg kom tilbake til bilen min var skiltet mitt deformert. Og så vil eg sjå på reaksjonen. Er det lovlig å true med politianmeldelse? Nokre som har erfaring frå tidlegare hendelse eller tips? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Eg sendt ein sms og gav firma muligheit til sjølv å ta kontakt med meg innan eit visst tidsintervall for å ta ein prat om saka, så får vi sjå korleis det går Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Et lite spørsmål bare. Skiltet ble deformert? Kan du ikke bare banke det ut? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Et lite spørsmål bare. Skiltet ble deformert? Kan du ikke bare banke det ut? Då blir det stygt og det skal inn i skiltholdar når eg får montert frontfangaren eg skal ha. Kjører med ein midlertidig no. Derfor må skiltet mitt vere beint og fint. Er jo ingen formue å kjøpe nytt så burde ikkje vere så vanskelig for vedkommande å gjere opp for seg... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 lol, dagens beste... hehe Du skrur av skiltet, og bruker egnet verktøy i 2 minutter, så er skiltet like fint igjen... Tipper vedkommende kommer til å le godt hvis du ringer å sier han skal kjøpe nytt skilt til deg, fordi han sto parkert på den plassen da DU parkerte.... Du har ingen bevis, og kommer ingen vei, så det er bare å drite i det, og rette skiltet ditt selv, klarer du ikke det, så er det sikkert noen du kjenner som får det til Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) lol, dagens beste... heheDu skrur av skiltet, og bruker egnet verktøy i 2 minutter, så er skiltet like fint igjen... Tipper vedkommende kommer til å le godt hvis du ringer å sier han skal kjøpe nytt skilt til deg, fordi han sto parkert på den plassen da DU parkerte.... Du har ingen bevis, og kommer ingen vei, så det er bare å drite i det, og rette skiltet ditt selv, klarer du ikke det, så er det sikkert noen du kjenner som får det til Eg kan ikkje sjå at det skal vere mi oppgåve å fikse dette her. Hadde det vore meg hadde eg i alle fall ordna opp etter meg. Øydelegg ein person ein annan manns eigedom må ein erstatte, kan ikkje sjå at det er så rart at eg meiner det? Dessuten er skiltet festa med poppnagler og må borast ut og nye naglar må kjøpast og skiltet må rettast og det blir skeivt og stygt osv osv... som sagt reknar med dette kjem til å gå fint eg. Såpass trur eg om folk Endret 5. februar 2009 av thamule Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei. Parkerte tett i dag på grunn av begrensa med plassar og såg at det kanskje kom til å bli trangt for bilen framfor å komme seg ut. Tok derfor å noterte reg.nr i tilfelle det skulle skje noko.(Pleier å gjere det)... Du la merke til at det kanskje kom til å bli trangt for bilen foran å komme seg ut, allikevel parkerte du der? Ville sagt at hvis det bare var litt trangt og egentlig ikke noe problem å komme seg ut, så har du en grei sak. Men hvis det var såpass trangt at det ble mye stress for bilen foran å komme seg ut... ja, da tror jeg ikke jeg ville gjort noe med saken var jeg deg. Da kan du egentlig være glad du ikke kom tilbake til knust vindu (selvsagt satt litt på spissen, regner jo med du parkerte i god nok avstand til den foran). Kjenner på det selv, når folk parkerer så trangt at jeg sliter med å komme ut på "normalt" vis så får jeg nesten lyst å kjøre i den andre bilen og flytte den med vilje for å komme meg ut.. Nesten som de gjør sydligere strøk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 - - ler fortsatt - - Bulket bilskiltet? Politianmelde? Regner med at du fleiper nå! DU parkerer så nær bilen foran at den ikke kommer seg ut uten å komme borti skiltet ditt med hengerfestet. Sikker på at ikke du tuppet borti hengerfestet hans da du parkerte? Pass det så ikke vedkommende anmelder deg for å ha parkert nå nær at hengerfestekoppen hans til 29 kr på Biltema ble skadet - - ler fortsatt - - Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 - - ler fortsatt - - Bulket bilskiltet? Politianmelde? Regner med at du fleiper nå! DU parkerer så nær bilen foran at den ikke kommer seg ut uten å komme borti skiltet ditt med hengerfestet. Sikker på at ikke du tuppet borti hengerfestet hans da du parkerte? Pass det så ikke vedkommende anmelder deg for å ha parkert nå nær at hengerfestekoppen hans til 29 kr på Biltema ble skadet - - ler fortsatt - - ------------------------------------- What he said :-) Bare idioter parkerer så nærme at man forventer(!) problemer med bilen når man kommer tilbake.. Latterlig! Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Når du parkerte såpass nært at du tok skiltnummeret til bilen så burde du nok ikke parkert der i det hele tatt. Finn fram gummihammeren og ta det men et smil. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Det var god plass framme, men eg veit at mange har problem med å faktisk holde bilen i ro når dei løyser håndbrekket og derfor noterte eg registreringsnummeret. Uansett om bilen hadde vore vanskeleg å flytte så kan ein ikkje berre bulke i vei. Då får ein heller ta kontakt med vedkommande som eig bilen som gjer det vanskelig for vedkommande å komme seg ut og be om å få flytta bilen. Er ikkje vanskelegaste sak i verda. Har no vore i kontakt med firmaet som eig bilen og skal snakke med han som kjørte den i morgon. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Og til alle som meiner eg feilparkerte så gjorde eg ikkje det. Parkerte slik: Forresten nokon som veit prisen på eit enkelt skilt? Endret 5. februar 2009 av thamule Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du ber jo om det når du parkerer en nanometer fra bilen foran da. Jeg er ikke helt sikker på hvilken fremgangsmåte du bør velge her, men jeg er rimelig sikker på at du må skrive en skademelding på vanlig måte en eller annen gang i prosessen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) På en annen side, så er jo dette en "grei" måte å prøve å få et nytt skilt da, isteden for det du har ødelagt med popnagler, lol.... Endret 5. februar 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 bilete Det var jo god plass på venstresida? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 På en annen side, så er jo dette en "grei" måte å prøve å få et nytt skilt da, isteden for det du har ødelagt med popnagler, lol.... Ødelagt? Har poppa det fast i fangaren. Det skal jo liksom berre henge der så koffor ikkje. Det er dessuten svarte volvopoppnaglar, så det ser temmelig greit ut egentlig. Har heilt nye skilt og, derfor er det jævlig surt at noken skal rygge i det og ødelegge. Det var jo god plass på venstresida? thumbup.gif Nei det var ikkje det. Tegningen er feil. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Forresten nokon som veit prisen på eit enkelt skilt? To nye skilt koster rundt 100 kroner....... Endret 5. februar 2009 av trondbue Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Et lite spørsmål bare. Skiltet ble deformert? Kan du ikke bare banke det ut? Då blir det stygt og det skal inn i skiltholdar når eg får montert frontfangaren eg skal ha. Kjører med ein midlertidig no. Derfor må skiltet mitt vere beint og fint. Er jo ingen formue å kjøpe nytt så burde ikkje vere så vanskelig for vedkommande å gjere opp for seg... Eg kan ikkje sjå at det skal vere mi oppgåve å fikse dette her. Hadde det vore meg hadde eg i alle fall ordna opp etter meg. Øydelegg ein person ein annan manns eigedom må ein erstatte, kan ikkje sjå at det er så rart at eg meiner det? Dessuten er skiltet festa med poppnagler og må borast ut og nye naglar må kjøpast og skiltet må rettast og det blir skeivt og stygt osv osv... som sagt reknar med dette kjem til å gå fint eg. Såpass trur eg om folk Hvordan hadde du tenkt til å få det inn i skiltholderen du skal ha uten å bore ut naglene? Og hvordan kan du få bevist at det var personen som stod foran deg som gjorde dette, med mindre han innrømmer det eller du får fatt i et vitne? Jeg syns denne saken er temmeig latterlig. Du parkerer slik at du forventer at bilen foran ikke kommer ut, for så å kreve han for et nytt skilt som du hevder han har bulka? Du kunne heller brukt tid og energi på å rette ut skiltet ditt eller kjøpe et nytt, siden du selv hevder at det ikke koster noen formue. Du har vel nå kanskje lært at det lønner seg å samarbeide i trafikken også, og hvilke konsekvenser som kan oppstå dersom man ikke gjør det. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Uansett om bilen hadde vore vanskeleg å flytte så kan ein ikkje berre bulke i vei. Då får ein heller ta kontakt med vedkommande som eig bilen som gjer det vanskelig for vedkommande å komme seg ut og be om å få flytta bilen. Er ikkje vanskelegaste sak i verda... Tror de fleste synes det er helt greit å bruke tiden sin på å få tak i en luring som har parkert for nærme. Gjerne ta for seg husstandene i gata, ringe på og vente til folk kommer ut. Kanskje sjekke opp skiltnummeret med politiet, finne eierens navn, kontakte opplysningen (1881 hvis noen skulle være i tvil) for et telefonnummer og så ringe opp vedkommende. Dette må vi kunne forlange fra hver en billist. Minst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå