Gå til innhold

Under 18 - åpne/stenge, kassaoppgjør. VARNER gruppen.

Mike09

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå nylig blitt ansatt i en klesbutikk under Varner gruppen. Jeg er 17, fyller 18 dette året, og sjefen min og jeg ble begge frustrerte, da vi kom over noen papirer der det sto at ansatte under 18 ikke skal ha ansvar for åpning, stenging og det å ta kassaoppgjør, da det var meningen at jeg nettopp skulle jobbe kveldsskift alene, stenge og ta kassaoppgjøret. Noen som har erfaringer med muligheten til å søke om tillatelse til dette? Måter å løse dette på?

Vet om mange på min alder (og yngre), som jobber i diverse forretninger, inkludert klesforretninger, som får lov til å ta på seg dette ansvaret, så ble veldig frustrert når jeg så dette. Må vel være en løsning?

Takk på forhånd for all hjelp!

- Frustrert gutt 17 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NÅ vil jeg helst ikke lokke deg og din arbeidsgiver ut i et farlig kriminelt miljø, men det er vel ikke så uvanlig å bare tilfeldigvis "glemme" slike regler?

Litt usikker på om "annen utdanning" er rette del av forum til dette.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, jeg har faktisk kjennskap til mange som bare velger å glemme disse reglene, men...

"Annen utdanning

Diskusjon rundt jobbsituasjon, fremtidig jobbsituasjon, yrkesvalg, hvordan best forberede seg til et yrke (hvilken utdanning) etc."

Denne beskrivelsen var det nærmeste jeg kom min situasjon, så postet det her..

Lenke til kommentar

ja, du har sikkert rett når jeg ser litt nærmere etter :)

Da er det vel bare å finne ut om din arbeidsgiver tør å "glemme" dette her. Selv er jeg daglig vitne til mye grovere brudd på diverse reglementer uten at myndighetene ser ut til å bry seg noe særlig.

Lenke til kommentar

se på det som en god læretid før du fyller 18 år :)

selv har jeg vært i samme bedrif ti mange år, og påtok meg først sånne vakter da jeg var 18 år. Det er frustrerende å se nå at de lar 17 men også 16åringer ha det samme vaktene.

En mulighet at en eldre kommer å låser opp, setter ut kassen, og senere kommer for å ta dagsoppgjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...