qazy Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Morn, Oppdaterte i går skjermkortdriveren på min bærbar. Skjermkortet som sitter i maskinen er Geforce 8400M og driveren har ikke vært oppdatert siden jeg fikk maskinen. Driveren jeg benyttet meg av er denne: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.28_beta.html Bruker Vista 32BIT, som OS. Halvveis under innstalasjoen av driveren frøs maskinen seg, og etter en halvtime var det ikke annet å gjøre en å restarte maskinen. Jeg kommer greit forbi bios og vista loading, men får ikke skjermbilde når jeg skal inn i Vista. Museikonet er der og etter en liten stund dukker vistalogoen opp som skjermsparer. Lenger kommer jeg ikke. HJELP! Hva må til for å fikse dette? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du skal vel ideelt sett benytte deg av drivere levert av pc'produsenten, og ikke bruke de generiske driverne til nVidia... Tror jeg... Lenke til kommentar
qazy Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Du skal vel ideelt sett benytte deg av drivere levert av pc'produsenten, og ikke bruke de generiske driverne til nVidia... Tror jeg... Men dette var jo en driver som var laget for bærbare maskiner. Det burde jo gå greit? Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg hadde samme problemet for en uke siden. Jeg starta pcen på nytt på sikkerhets modus tror jeg det het som kom fram når jeg holdte inne knappen nok ganger. også stilte jeg tilbake dataen til gårsdagen Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 trykk f8 under oppstart så starter du i sikkermodus.. så fjerner du driveren Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 å bruke en beta driver er vel litt riski? Lenke til kommentar
qazy Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Hvor leser du at dette er en betadriver? Jeg har startet opp maskinen i sikkerhetsmodus, skjer ingenting. Ikke noe skjermbilde Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Du skal vel ideelt sett benytte deg av drivere levert av pc'produsenten, og ikke bruke de generiske driverne til nVidia... Tror jeg... Men dette var jo en driver som var laget for bærbare maskiner. Det burde jo gå greit? Har ikke noe problem med den driver jeg da. Bruker den på en XPS M1730 med 2 x 8800M GTX kort i SLI. CoD4 går så det uler i 1920x1200. Det står jo at det er en beta driver: GeForce Release 179 for Notebooks BETA Beta står med liten rød skrift bak Notebooks. Har du ikke noe skjermbilde i safemode? No good. Hvilken maskin har du da? Søren, glemte å spørre om en ting. Du fjernet den gamle driveren før du installerte den nye? Endret 5. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har du forsøkt "siste fungerende konfigurasjon" fra oppstartsmenyen der du valgte sikkermodus? Mvh, efikkan. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Har en 1,5år gammel Acer. Skal komme tilbake med modellnavn Mistenker at jeg har linket til feil driver. Driveren jeg benyttet meg av var ikke beta. Skal prøve siste fungerende konfigurasjon Kom gjerne med flere innspill Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hadde det vært en stasjonær kunne dette vært løst med å sette skjermkabelen i den andre porten, men dette er jo en bærbar. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Problem løst! Gjennoppretningscd hadde de gamle driverne! Takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå