Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst](HASTER) Svart skjerm etter driveroppdatering av skjermkortet

Anbefalte innlegg

Morn,

Oppdaterte i går skjermkortdriveren på min bærbar.

Skjermkortet som sitter i maskinen er Geforce 8400M og driveren har ikke vært oppdatert siden jeg fikk maskinen.

Driveren jeg benyttet meg av er denne: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.28_beta.html

Bruker Vista 32BIT, som OS.

Halvveis under innstalasjoen av driveren frøs maskinen seg, og etter en halvtime var det ikke annet å gjøre en å restarte maskinen. Jeg kommer greit forbi bios og vista loading, men får ikke skjermbilde når jeg skal inn i Vista.

Museikonet er der og etter en liten stund dukker vistalogoen opp som skjermsparer. Lenger kommer jeg ikke.

HJELP! Hva må til for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal vel ideelt sett benytte deg av drivere levert av pc'produsenten, og ikke bruke de generiske driverne til nVidia... Tror jeg...

Men dette var jo en driver som var laget for bærbare maskiner. Det burde jo gå greit?

Lenke til kommentar
Du skal vel ideelt sett benytte deg av drivere levert av pc'produsenten, og ikke bruke de generiske driverne til nVidia... Tror jeg...

Men dette var jo en driver som var laget for bærbare maskiner. Det burde jo gå greit?

Har ikke noe problem med den driver jeg da. Bruker den på en XPS M1730 med 2 x 8800M GTX kort i SLI. CoD4 går så det uler i 1920x1200.

Det står jo at det er en beta driver:

GeForce Release 179 for Notebooks BETA

Beta står med liten rød skrift bak Notebooks.

Har du ikke noe skjermbilde i safemode? No good. :wow: Hvilken maskin har du da?

Søren, glemte å spørre om en ting. Du fjernet den gamle driveren før du installerte den nye?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Har en 1,5år gammel Acer.

Skal komme tilbake med modellnavn

Mistenker at jeg har linket til feil driver. Driveren jeg benyttet meg av var ikke beta.

Skal prøve siste fungerende konfigurasjon

Kom gjerne med flere innspill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...