Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Du er ikke nødt til og gjøre lekser


Anbefalte innlegg

Her er artikkelen: http://www.an.no/article4104284.ece

 

Den står i flere lokalaviser og landsdekkende aviser, blandt annet bt.no. (Bergens Tidene)

 

Diskuter, jeg synes dette er helt greit. Jeg gjør leksene uansett, men det betyr ikke at jeg vil gjøre alle leksene lengere.

 

Noen lekser er rett og slett ikke nødvendig.

 

Jeg mener selv lekser kan ha en positiv innvirkning, mest viktig er det jo og øve på prøver som lekse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg gjorde nesten ikke lekser hverken på ungdomskolen eller vgs. eneste unntak er matte og tildels kjemi,der var jeg nødt til å jobbe for å klare meg.

 

når det gjaldt resten var jeg bare en racer til å lese til prøver.det fikk jeg høre av en av mine lærere også,hun sa at jeg gjorde aldri noe lekser eller spesielt i timene. jeg var bare flink til å lære meg stoffet på kort tid. men det er slik jeg fungerer,best under press. begynte å lese prøvestoffet 2-4 dager før prøven og det funket fint. ble litt tungt når det var flere prøver på samme dag eller tett i hverandre,men jeg klarte meg godt der og. selv med kun 1 dag med lesing. min rekord var 15-20min på å lære meg 55.s om hinduismen på vgs. hadde måtte bruke all energi på en matteprøve som var samme dagen og måtte bruke spisefri for å pugge det andre. men det gikk bra som regel.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Så lenge man kan det man skal er det ikke noe vits å gjøre lekser. Å bli "straffet" for å ikke gjøre unødvendig arbeid er stygg.

Nå som folk "for vite" om dette blir det helt sikkert sånn at noen sier "ok, jeg skal aldri gjøre lekser mer".

De failer.

 

Du burde ha gjort leksene i norsk.

 

 

burned... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så lenge man kan det man skal er det ikke noe vits å gjøre lekser. Å bli "straffet" for å ikke gjøre unødvendig arbeid er stygg.

Nå som folk "for vite" om dette blir det helt sikkert sånn at noen sier "ok, jeg skal aldri gjøre lekser mer".

De failer.

 

Du burde ha gjort leksene i norsk.

 

 

burned... :p

Var "noen" slurvefeil der ja...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men er ikke dette snakk om lover? Med mindre du blir anmeldt av læreren din når du ikke gjør det du skal, har vel det her lite å si? De har jo fortsatt lov til å sette anmerkning for ugjennomført hjemmearbeid?

 

 

 

ja man slipper ikke unna anmerkning :thumbdown: jeg vet ikke helt hva de mener med at man kan la være og gjøre lekser og ha lov til det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...