objorkum Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har en Xvid film so jeg vil ha som VCD. TMPGEnc klarer å fikse filen til .mpg format og jeg får sett den på min DVD-spiller i stuen. Men, jeg bruker VirtualDub til å ta lyden opp fra filmen, og der nekter den å gjøre dette (TMPGEnc må ha en lydfil og en videofil til divx/xvid-filmer). Får bare "No audio decompressor could be found to decompress the source audio format". Noen som har en løsning? Evt kan jeg vel bare bruke et opptakerprogram som jeg setter på recording samtidig som filmen. Noen som vet om et opptaksprogram? Eller alternativer til VirtualDub? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 annet prog, som tar vbr mp3 bl.a. nandub file-> save WAV Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Bruk Gspot til å sjekke lydkodek. Men det er lettere å bruke f.eks AVI2SVCD (DVD2SVCD), som er en komplett pakke. Sjekk: http://www.doom9.org/mpg/dvd2svcd-avi.htm Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 I DVD2SVCD har jeg nå ordnet filen klar til brenning med Nero med .cue fil. Kan ikke brenne akkurat nå men det var ingen komplikasjoner med å bruke DVD2SVCD. Håper bare det går bra å brenne og at film/lyd funker på min stue-dvd. (Bruker VCD) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå