Gå til innhold

Kompaktkamera kjøp, allroundish for amatør

Anbefalte innlegg

Hei, er en amatør innen fotografering, men jeg ønsker meg et kompaktkamera som kan få meg til å briljere og helst ikke bli ledd av av familiens speilrefleksere. Har blitt skuffet før over de minste kompaktkameraene så ønsker å legge en del penger, rundt 3000, i å kjøpe ett "ultrazoom" kamera eller et kamera som ligger i skiktet mellom de minste kompaktkameraene og speilrefleks.

Har litt teknisk innsikt, men kamera bør være litt idiotsikkert og helst tåle litt da jeg ikke behandler ting veldig forsiktig. Brukervennlighet, allroundvennlig og hurtighet i fokus.

Kom over Fuijifilm S5800 som virker som greit kamera(og i det siste veldig rimelig) og kunne tenke meg no lignende.

Hvordan er bruktmarkedet innenfor slike kamera?

Takker for alle svar!

- Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
sa det i førstepost, ca 3000

Kan på det varmeste anbefale deg Panasonic FZ28, ha rlekt meg endel med det kameraet. Det er veldig lett å bruke og har samtidig et en flott linse med helt ok vidvinkel og super lysstyrke (f/2,8).

Jeg har selv Canon G10 og speilrefleks. G10en er super, men ikke noe for en som "bare vil ta bilder", for mange knapper og greier som du ikke trenger. Panasonicen sin auto-funksjon er super og sikrer deg best mulig resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...