Laffe Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Heisann. Jeg sitter nå på Canal Digital's sin bredbånd(den man kober med gjennom veggen, Fiber? ja jeg er nub.) midi: 5mbit. men vurderer nå å bytte over til Ventelos sin bredbånd; 20mbit til 399. Så er det noen som har opplved noe med kundeservicen, internetten etc? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Søk på Ventelo + kundeservice på Google, så finner du fort ut at kundeservicen til Ventelo er totalt fraværende. Linjene til Ventelo er stabile. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Søk på Ventelo + kundeservice på Google, så finner du fort ut at kundeservicen til Ventelo er totalt fraværende. Linjene til Ventelo er stabile. Søk på NGT+support, søk på TN+support, søk på Tele2+support, søk på Eidsva+support, søk på LOS+support, søk på BBK+support, og Lyse, Eidsva, BaneTele, hafslund osv. Man kan ALDRI mette alle munn! Til opplysning: Vedkommende jobber hos Ventelo Goliath, Moderator Endret 6. februar 2009 av Goliath Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det er jeg klar over, slik er det hos alle. Men jeg har dårlig erfaring med Ventelo selv, så om det ikke har blitt MYE bedre enn det har vært, vil jeg fraråde mot Ventelo. Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvis du klarer deg uten kundeservice er Ventelo helt ok synes jeg. Jeg hadde NGT før, bytta til Ventelo etter en flytting. Angrer litt, men merker ikke noe veldig forskjell. Erfaringen min er at begge er stabile, men NGT har fått _mye_ bedre kundeservice (hvertfall målt i antall minutt i tlfkø..) Var i kontakt med Ventelo 4 ganger når flyttinga/installasjonen var på gang, og det var gjennomsnittlig ca. 20 min ventetid. NGT virker og ha noe bedre ruting og responstider til Europa. (mtp spilling på nett) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har ikke testet Ventelo sin kundeservice. Men har hatt en runde med NGT i det siste da jeg har kjøpt hus og flytta. Skulle si opp gammel adresse og fikk vite om 6 uker oppsigelse (noe jeg var klar over). Siden jeg hadde hatt internett kun i 9 mnd så var det altså mer lønnsomt for meg å betale ut perioden istedenfor å bryte binding og si opp tidligere. Hvorfor; NGT har statisk gebyr på brudd på binding (1000 what so ever)... Dette er jo helt på trynet sånnsett for det betyr i utgangspunktet at det er mer lønnsomt å betale leie ut en linje opp til 4 mnd istedenfor å bryte (litt avhengig av avtale med NGT). Teknisk sett var linja bra! Ventelo har dynamisk oppsigelsesgebyr basert på hvor mye du har igjen av bindingen. DVS at den er lavere dersom du kun har f.eks 2 mnd igjen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det beste måte å teste kundeservice på er jo å ta noen telefoner til de forskjellige selskapene. Har ingen eraring med Ventelo selv, men har flere bekjente som har hatt problemer med kundeservicen. Linjen i seg selv har vært gode, slik som jeg forstår det er Ventelo i dag som NGT var for en del år siden. Men som sagt, ta en telefon. Kundeservice er så mye, alt fra pris til ventetider på telefon og kunnskap konsulentene har. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Anbefaler dere selv å ringe KS på ventelo da, 03222, tast 3 så 2. Jeg kom gjennom uten kø. Musikken er "ok" og hakker ikke. Menyen er også rydding og man hører innvalget godt. Ventet i 10 min for å komme gjennom hos NGT, først da jeg kom gjennom ringte telefonen i 1-2 min før kundebehandleren tok telefonen. Selv om lyden på telefonen var på topp så hørte jeg menyen dårlig, og musikken hakket. Skal se om jeg får ringt litt rundt på andre ISP leverandører for å se hvor lang tid det tar før man kommer gjennom. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Anbefaler dere selv å ringe KS på ventelo da, 03222, tast 3 så 2.Jeg kom gjennom uten kø. Musikken er "ok" og hakker ikke. Menyen er også rydding og man hører innvalget godt. Ventet i 10 min for å komme gjennom hos NGT, først da jeg kom gjennom ringte telefonen i 1-2 min før kundebehandleren tok telefonen. Selv om lyden på telefonen var på topp så hørte jeg menyen dårlig, og musikken hakket. Skal se om jeg får ringt litt rundt på andre ISP leverandører for å se hvor lang tid det tar før man kommer gjennom. Shibiz dette er ikke representativt da du jobber for Ventelo. Ringte akkurat NGT og brukte hele 1min å komme igjennom på kundeservice (teknisk). Så det er feil. Edit: Syns det er rart at du ikke lærer, vi har hatt denne diskusjonen en gang før. Mister respekten for Ventelo hvis ansatte gjør som du gjør. Endret 6. februar 2009 av Samcki Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Nå stiller jeg meg selv meget nøytral, så det er ikke HAT HAT HAT. Om man ringer inn nå, så 10 min etter på kan ventetiden endres. Ja, Ventelo har hatt lange ventetider noen ganger, men må folk ikke glemme at de fleste KS har vært på samme stedet. Og heldigvis er dette en kortvarig effekt. Samcki å diskutere med enkelte folk over enkelte tema er umulig, som å stange hodet i veggen. Men folk må bestemme selv hva de trives med, om det er eple eller appelsin. Så hvis jeg jobbet i et ISP firma så er jeg ikke representativ? Kjenner fult så mange andre brukere som er fra NGT, TN, Tel2 etc som er like aktive som meg her inne. Kommer det er tråd som dette opp så er det helt naturlig at de kommer med innlegg. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Nå stiller jeg meg selv meget nøytral, så det er ikke HAT HAT HAT. Om man ringer inn nå, så 10 min etter på kan ventetiden endres. Ja, Ventelo har hatt lange ventetider noen ganger, men må folk ikke glemme at de fleste KS har vært på samme stedet. Og heldigvis er dette en kortvarig effekt. Samcki å diskutere med enkelte folk over enkelte tema er umulig, som å stange hodet i veggen. Men folk må bestemme selv hva de trives med, om det er eple eller appelsin. Så hvis jeg jobbet i et ISP firma så er jeg ikke representativ? Kjenner fult så mange andre brukere som er fra NGT, TN, Tel2 etc som er like aktive som meg her inne. Kommer det er tråd som dette opp så er det helt naturlig at de kommer med innlegg. Måten du fremhever Ventelo positivt og et annet selskap negativt gjør alt bare mer suspekt. ved å holde seg nøytral anbefaler man strengt tatt ingen på noen positiv måte. Jeg reagerer like sterkt hvis en ansatt fra et annet selskap gjør det samme. Nei så fremt du jobber i et ISP firma som leverer til privatpersoner slik som denne tråden omhandler er du ikke representativt, du lyser et dårlig lys over din arbeidsgiver ved å gjøre dette.... rett å slett userriøst. Ja folk skal få velge selv, helt enig. Grunnen til at trådstarter starter tråden er å få andre sine innspill, og da er det ikke riktig du kommer med innspill da du jobber i firmaet tråden omhandler. Men som sagt så bør heller trådstarter evt sjekke kundeservicen selv hos de aktuelle leverandørene ved å evt ringe. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Om du vil ha ADSL2+ til under 400 kr, har du mange andre leverandører å velge mellom, om det det står på. Telenor, DirectConnect, Tele2 ++. NextGenTel ADSL2+ kan du også få for 399 pr mnd om du bestill er via Bredbåndsguiden eller bruker Bredbåndsvelgeren her på hardware.no. Når det gjelder support, så er Direct Connect overlegen. Hadde litt problemer med overgang fra Tele2 til de, men de ordna opp svært fort og fikk hele tiden status på mail. Veldig bra! Når det gjelder Tele2, har jeg hatt en del problemer med de. Høy ping, dette retta seg opp etterhvert, da jeg har klaget og klaget, gang på gang. Plutselig kunne de endre meg til fastpath-profil, så jeg fikk normal ping ut mot nettet. Dette tok 5 måneder etter jeg hadde fått de... En del faktura problemer med de og, fikk aldri faktura osv.. Dette løste seg også ikke med det første. Erfaring med NextGenTel har jeg dessverre ikke, ville nok ha prøvd å ringt de ulike leverandørene, for å sjekke om du får raskt svar.. Ring gjerne da det er mest heavy, i perioden 14-17 vil jeg påstå. Ville også sendt mail, her varierer det veldig hvem som prioriterer mail og hvem som ikke gjør det. Endret 6. februar 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Når det kommer til det å ringe KS på de fleste ISPer så er det enkelte tidsrom man bør styre unna. Som f.eks aldri ring mellom 11-13. De er mennesker akuratt som resten av oss og må ha lunsj. Da er ofte bemanningen halvert da de må spise i grupper (De kan ikke akuratt stenge telefonen og gå for å spise). Åpningstidspunktet er heller ikke så kurrant for at dersom det har vært et problem natta føre så henger ofte mange på telefonen rett etter telefonene har åpnet. Vent gjerne 1 time for da har KS somregel kartlegget feilene, lagt melding på telefon og eller evt tatt igjen den køen som måtte ha kommet. Undersøkelse som ble gjort da jeg jobbet for Telenor Avidi (Dette er noen år siden men nå heter de Canal Digital), var at de første kundene startet å legge på røret etter 40 sekunder på telefonkø. Dersom CD fortsatt har holdt den profilen de startet med etter den undersøkelsen så ville jeg anbefalt dem 100% på service. De sitt mål den gang var at de skulle ha en SLA på 90/40. Som vil si at 90% av alle samtaler skulle besvares innen 40 sekunder. Men tilbake til spørsmålet ditt, så ville jeg vurdert teksnisk litt forran KS, selv om service er viktig. Men dersom linja er bra og alt tikker og går som det skal... Hvor ofte trenger du KS da? Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Min linje er veldig stabil Opplever du at linja er jojo.. går og surfe superraskt noen ganger og tregt like etter på, kan det være at linja er satt for raskt. Be de sette ned/begrense hastigheten - og linja blir mye bedre! Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Supporten hos ventelo er elendig. Først lovet de meg gratis internett for sommerferien, senere fakturerte meg de for samme perioden. Måtte sikkert 10 e-poster og 3 brev via posten samt true med forbrukerklagnemda før de trakk saken tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå