OV-103 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Mulig dette er feil forum, men jeg prøver. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe plater med polarisert glass? Målet mitt er å ha en variabel begrensning på lys som kommer ut av en prosjektør. Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Mulig dette er feil forum, men jeg prøver. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe plater med polarisert glass? Målet mitt er å ha en variabel begrensning på lys som kommer ut av en prosjektør. Er lyset fra projektoren polarisert? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Er lyset fra projektoren polarisert? Nei, men om en vrir to plater med polarisert glass 90 grader på hverandre så vil det jo begrense alt lys som går igjennom. Eller tenker jeg fullstendig feil? Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er lyset fra projektoren polarisert? Nei, men om en vrir to plater med polarisert glass 90 grader på hverandre så vil det jo begrense alt lys som går igjennom. Eller tenker jeg fullstendig feil? Du har rett i det, eller noe lys vil alltid slippe gjennom. Har selv prøvd å få tak i plater med polarisert glass før, var heller vanskelig å finne. Endte opp med at jeg brukte noen polariserte brilleglass. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Uheldigvis kan ikke jeg bruke brilleglass da jeg trenger plater på minst 10x10cm. At noe lys slipper igjennom gjør ikke noe, for jeg har ikke tenkt å vri dem så mye at de stenger fullstendig. Men er det riktig sånn jeg husker at de vil gradvis begrense lyset når du vrir? Eller er det kunn når de er nær 90 grader på hverandre at det går fort fra klart til "svart"? Eneste jeg har å gå på er et vagt minne fra en skoletime for en del år siden. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Begrense outputen til en projektor? Kan ikke det stilles i softwaren da? Eller er det ikke en moderne modell, kanskje? :-) Sette i svakere lyspære, kanskje. Endret 6. februar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Skal du lage 3d-prosjektor? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Målet mitt er å begrense lys i en overlapssone mellom flere prosjekorer. Dette må gjøres for å unngå den lyse stripa som dannes når du ikke kan skru av lyset i kanten av bildet med LCD/DLP. Å sette ned lysstyrken på prosjektoren vil derfor ikke hjelpe. Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 kanskje dette vil hjelpe: http://kptnaturfag.no/shop/56000 http://kptnaturfag.no/shop/56025 Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Edmund optics har kanskje det du er på jakt etter, men det koster jo litt: http://www.edmundoptics.com/onlinecatalog/...?productID=2294 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Tusen takk. Skal se om de løsningene kan brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå