Gjest Slettet+513 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Halo Wars Demoen er nå ute på Live. Ingen som har spillt det ennå som har lyst til å si sin mening? Endret 5. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Bump* Veldig merkelig....ingen spillt Demoen? Synes selv spillet er tøft, men demoen en liten og har bare noen mission og en liten 1vs1 map på skirmish Endret 6. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 lastet ned men ikke fått testet enna. skal komentere den om et par timer Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Demoen var faktisk bedre enn jeg hadde forventet. Men jeg klarer bare ikke spille denne type spill med kontroll. Spillet skulle støttet mus, da hadde jeg garantert kjøpt det. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Veldig kule sekvensfilmer, spillingen imponerte ikke noe spes av demoen Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 helt ok spill. kontrollene fungerte greit til konsol å være, grei basebygging, grei combat osv. problemet er at det ikke er noe spes nytt i spillet som ikke er gjort før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Liker Halo designet. Hva mener du at det ikke er noe nytt? Jeg kunne ikke gjøre halvparten av disse greiene i hverken Halo 1,2 eller 3. Endret 7. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Tror han tenker i forhold til andre RTS spill og ikke Halo serien.... Det problemet jeg hadde også. Nå er jeg fullstendig klar over at den gjennomsnittlige consolespiller sikkert aldri har spilt et RTS før og kommer til å synes dette er kult, men gameplayet i Halo Wars er noe jeg såvidt ville godtatt for 10 år siden, ikke for å snakke om nå. Det er rett og slett alt for simpelt: - Baser må bygges på fastsatte destinasjoner som fjerner all mulig taktikk for gjemte utvidelser osv. samt at det finnes bare en måte å spille hvert brett på. - En ressurs. Ingenting som må holdes styr på, ingen valg som må tas angående hvilke ressurser du skal gå etter før andre. - Ressursene kommer fra basen. Eneste måte å vinne på er å ta basen. Går ikke an å kutte forsyninger, drepe arbeidere, stoppe pengeflyten. - Egentlig ingen mulighet for forskjellige strategier eller taktikker da eneste måte å vinne på er å ta basen og ressurser er det uendelig av. Eneste som vil avgjøre er hvem som velger riktig uniter i forhold til motstanderen. Generelle mangler og feil: - Alt for dårlig framerate i campaign og selv 1v1 på et lite brett. Hvordan det går 3v3 på noen større brett tør jeg ikke tenke på. - Ingen måte å lage squads på, som jeg kunne finne. Det virket som spillet lagde "squads" av grupper med uniter som sto adskilt fra hverandre automatisk og at man kunne bytte til de med d-paden, men dette fungerer ikke tilfredstillende. - Forferdelig AI i skirmishen. Prøvde først på normal. Da var motstand ikke-eksisterende uansett hvilket lag jeg spilte mot. På Heroic kom det noen rush i starten så døde bare AI-n helt og begynte bare å sende 1 og 1 tanks mot basen. AI-n var også veldig treg til å komme igang, enormt lite god til å kontre mine unitvalg og når han først gikk til angrep så virket det som den bare satte seg et mål (som regel basen min) og enset ikke engang at jeg sto på halvveien og plukket ned styrkene hans. Skjønner jo at målet til utviklerne var å lage en enkel RTS som den gjennomsnittlige konsollgamer kunne komme inn i, men er mye som er for dårlig selv for en simpel RTS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Ja jeg brukte normal vanskelighetsgrad og det er jo veldig lett på alle halo spillene, Heroic er litt vanskeligere da er AIen raskere. Synes jo egentlig det er fint med så lite micro managment som mulig, ressursene kommer jo fra oven fra andre planeter. Man kan konsentrere på oppgraderinger og krig. da jeg spillte som covenent første gangen på skirmish ble jeg eid av menneskenes MAC canon (supervåpen).. de ødela alt jeg hadde ganske tidlig. Man kan ha flere enn en base, faktisk mange om man spiller 1v1 eller 2v2 på ett 3v3 brett osv. På demoen kan man ha to baser det kan fienden å ha. (1vs1) Så hvis man tenker på en 3vs3 level så er det faktisk 12 plasser å plassere baser. I fulle versjonen er det Flood også, flood synes jeg er stilig. Har også Age of Empires III til pcen men da tar det jo en evighet å bli ferdig. Likevel så er vel Halo Wars noe som bare apellerer til fansen. Endret 9. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Poenget mitt er at en RTS trenger ikke være simpel for å være nybegynnervennlig. Bare se på Starcraft. Starcraft er minst like enkelt å komme igang med som Halo Wars, men tilbyr uendelig mer dybde enn Halo Wars for de som måtte ønske det. Samtidlig er grafikken i Starcraft ekstremt funksjonell og kjører perfekt på uansett pc. Halo Wars sin grafikk er en del penere å se på en Starcraft og den er også funksjonell, men spillet går jo hakkete som fy bare 1v1. Hvordan skal det da bli med 12 baser og 6 lag på et stort brett? Microsoft burde krevd at spill til konsollen hadde stabil fps, spesielt med et så kjent navn som Halo på coveret. Flood blir forresten bare nøytrale fiender på enkelte skirmish map og i campaignen. Må nok håpe på noe DLC dersom de skal bli et spillbart lag. Det hadde dog vært artig. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har spilt gjennom demoen og gleder meg skikkelig. Men synes det kunne vært mer oppgraderingsmuligheter osv. Basene kunne forsåvidt være litt større. Er ikke stor nok med den opgraderingen heller, men blir kanskje muligheter for å bygge enda større i fullversjonen. Er også spent å se hvordan onlinebiten fungerer, men er synd den ikke blir integrert i bungie.net, eller vil den bli det selvom bungie ikke har laget spillet? Er jo trossalt et Halo spill. Lenke til kommentar
kriss0710 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg syntes spillet så bra ut i fra demoen, litt enkelt. vet noen om det finnes et lignende spill til pc Litt diggere å spille med mus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 får man noen mythic maps til halo 3 via halo wars? kommer halo wars i en samlerutgave? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Tror Halo Wars Limited Edition og Limited Collector's Edition er det samme produktet, det er noen som glemmer å inkludere "Collector's" i overskriften. De fleste steder har jeg set at det heter bare Limited Edition og det inneholder akkuratt det samme de andre med Limited. Info om Halo Wars Limited Collector's Edition: In addition to the standard retail version, Halo Wars will be offered in a Limited Collector's Edition through participating retailers and will feature: * Three New Halo 3 Multiplayer Maps: Be one of the first to experience the Mythic Map Pack from Bungie, which includes three new maps, Assembly, Orbital, and Sandbox. * Halo Wars: Genesis: This beautiful graphic novel by Phil Noto, Graeme Devine, and Eric Nylund chronicles the first military campaign against the Covenant. The novel centers around the Spirit of Fire on a mission to discover why the Covenant are so interested in the world of Harvest. * Unique In-Game Vehicle: Command the "Honor Guard" Wraith. * Six Leader Cards: Leaders possess elite skills which can turn the tides of battle. * Spirit of Fire Patch: Start the journey as an official Spirit of Fire crew member. Det er vel et passse godt svar til nabogutten. Det er samlerutgaven regner jeg med Endret 19. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Sett at LE kommer med Live trail card, noen som har en ide på hvor lenge kortet varer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå