Gå til innhold

Hvordan sjekke batteristatus på N95

unwill

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på om det finnes en funksjon i telefonen, eller et tilleggsprogram til S60 som kan vise meg litt mer nøyaktig hvor mye batteri som er på telefonen.

Telefonen viser fullt med streker når jeg legger meg, men er tom når jeg våkner.

Ikke noe galt med batteriet da den varer i ca 1 - 1.5 dager med moderat bruk, men litt bedre om den viste det i % eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sertifikatet var nok utgått på den ja. Har hacket min symbian så jeg slipper slike feilmeldinger. Men det finns en annen løsning. Still dato tilbake to år, installer sis filen, og still dato frem til dagens dato. Dette trikset funker på alle sis filer, der sertifikat er utgått.

Lenke til kommentar

Er det noe galt med batteriet eller er det normalt at det er slik:

Fr klokken 8 til klokken 02 ... dvs ... 18 timer, så sendte jeg noen SMS, surfet litt på Web, tok noen korte samtaler, og batteriet gikk fra 100 -> 85%. Men fra 02 til 10 (8 timer) mens jeg sov og mobilen stod stille gikk den fra 85% til 10% ...

(Til informasjon så er batteriet 10 måneder gammelt og er orginal (fulgte med telefonen))

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det ofte er sånn. Går ofte lang tid før første streken forsvinner av batteriet, og så går det raskere med den neste streken osv. Batteriene slites jo etterhvert som de brukes, og blir gradvis svakere. Og selv om mobilen ikke brukes tappes det jo strøm. Det kan skyldes program som går i bakgrunnen(Hold inne meny knappen, så ser du hvilke program som går i bakgrunnen), skjermsparere, dobbeltmodus mellom gsm og 3g, bluetooth er på, den søker etter wifi, gps osv.. Oppdatering av firmware kan også resultere i lavere strømforbruk. Kapasiteten på batteriene varierer også fra model til model. 950mAh på N95 og 1200mAh på N958GB. E71 har vel 1500mAh tror jeg.

Lenke til kommentar

Programmet var litt skuffende, tenkte at den var mer nøyaktig enn de strekene, men det eneste den gjør er jo å regne på de strekene.

Den er ikke kontinerlig, men trinnvis og viser kun tall som 14-28-42 osv ... også står den 100% lenge.

Er så uforutsigbar hvor mye batteri som er igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...