Gå til innhold

Seagate Barracuda 7200.12 500Gb

icc

Anbefalte innlegg

Har besilt meg 2x 7200.12 på 500Gb. Noen som har erfaring med disse? Har lest på et par tester at hastighetene skal komme opp rundt 100mb/s, noen som vet om dette stemmer?

Hadde tenkt å kjøre disse i raid-0 også har jeg en lik .9 eller var det .10 liggende på 500Gb og lurte på om det var noe lurt å hekte denne på i raiden? Den jeg har ligger rundt 50mb/s. Kan jo være dette blir en performance killer om disse testene stemmer.

Skal forøvrig bare ha div-data på disse, OS og installerte programmer blir på min lille G.SKILL 128GB SSD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner dessverre ikke til de diskene, har selv 4 x Samsung 500GB 7200rpm disker, 2 disker i RAID1 oppsett.

Men har sett tester av de Seagate diskene og som du sier, de har en overføringshastighet på ca 100mb/s.

Tja, det kan jo hende at den drar ned hastingheten litt da. Men er de dataene du legger på RAID0 diskene viktige, så bør du heller satse på RAID1 eller RAID5. Konker en disk i RAID0 oppsettet, mister du all data du har på de diskene. Klart du mister hastighet i RAID1 og RAID5, men du har den fordelen at feiler en disk, mister du ikke noe data.

Tror jeg ville ha satset på RAID5.

Lenke til kommentar

Har en Seagate extreme sak på 1Tb kobla til via ESATA hvor jeg bare synker viktige dokumenter o.l. når pcen ikke er i bruk. Det viktigste for meg er hastighet og respons når jeg jobber. Kan jo alltids test først med bare 2x 7200.12 i raid0 også etter på slenge på den siste og teste igjen.

Lenke til kommentar
Har en Seagate extreme sak på 1Tb kobla til via ESATA hvor jeg bare synker viktige dokumenter o.l. når pcen ikke er i bruk. Det viktigste for meg er hastighet og respons når jeg jobber. Kan jo alltids test først med bare 2x 7200.12 i raid0 også etter på slenge på den siste og teste igjen.

Okis, da er det ikke noe problem. Rota kanskje litt da jeg sa at den siste disken vil dra ned hastighet, 3 disker er jo raskere enn 2 disker, og det burde det bli i ditt tilfelle også, selv om den 7200.10 er litt tregere enn de to andre.

Du kan faktisk slenge på så mange disker du vil i et RAID0 oppsett, begrensningen er hvor mange disker RAID komtrolleren kan ha. ;)

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...