gulrotkake Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei! Hyggelig om vi kunne fått litt tilbakemelding på siden vår. Spesielt med tanke på brukervennlighet, funsjonalitet og litt design. Er det noe dere savner? Funksjoner eller konsertsteder dere savner? http://konsertoversikt.no/ Har tanker om å opprette mulighet for rangering av tidligere konserter. Høres dette ut som en god ide? eller bør andre ting prioriteres i stedet.. Mvh. Håkon Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Føler siden er bra programmert. Ting går raskt i forhold til andre sider. Følger ikke så mye med på konserter da, men er sikker på at dette vil slå ann! Hvor kjøper jeg aksjer i firmaet deres!?;D Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tittet innom siden nå og det virket ganske oversiktelig og greit. God oversikt over konsertsteder var det og. Synes dog at dere godt kunne ha tatt med aldersgrenseinformasjon, ellers så virker det som om dere har fått med det meste av nødvendig informasjon. Opplegget er i og for seg veldig greit, er kjedelig å måtte gå inn på hver av konsertlokalene sine sider. Vis dere får dette til å flyte og fungere så må jeg si at jeg er fryktelig positiv. For meg var det lett å manøvrere seg rundt på siden, og det var oversiktelig. Hadde det vært mulig å komme med informasjon om konsertlokalene, hvordan de ser ut, servering, etc etc? I så fall hadde siden blitt så å si komplett. Muligens litt kjedelig design, men nå vandrer jeg inn på områder jeg ikke har peiling på. Alt i alt: Finfin side og opplegg Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 På lenkene til konsertstedene: La det gå helt opp og helt ned. Blir lettere å treffe da. Title: Stor bokstav på konsertoversikt.no Bra side ellers ser det ut. Den skal jeg anbefale videre. Hvordan får dere nye konserter? Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Flott side! Lett og oversiktlig, kjapp navigering, enkel i bruk. Kommer det flere byer etterhvert? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Wow, kult! Jeg savner prisoversikt, aldersgrense og for Stavanger alle konsertene på Metropolis. Lenke til kommentar
espenta Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Dere mangler Norway Rock Festival 9.-12. juli. http://norwayrock.no/ Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Solid side med et veldig bra konsept. Selv om jeg ikke akuratt har så stort behov for en slik side, er det helt sikkert mange andre som har det. Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Takk for svar folkens! Føler siden er bra programmert. Ting går raskt i forhold til andre sider. Følger ikke så mye med på konserter da, men er sikker på at dette vil slå ann! Hvor kjøper jeg aksjer i firmaet deres!?;D All in! Vi er på børsen før du aner det! På lenkene til konsertstedene: La det gå helt opp og helt ned. Blir lettere å treffe da. Fikset. Title: Stor bokstav på konsertoversikt.no Prøvde, men føler ikke det ser så bra ut ... Bra side ellers ser det ut. Den skal jeg anbefale videre. Hvordan får dere nye konserter? Hyggelig å høre Det er delvis automatisk og delvis manuell innhenting av konserter fra arrangørenes hjemmesider. Flott side! Lett og oversiktlig, kjapp navigering, enkel i bruk. Kommer det flere byer etterhvert? Vi vurderer å legge inn flere byer, men for at det skal være noe poeng bør det være i hvert fall to-tre konsertsteder med konserter hver helg. Noen spesielle byer du tenker på? Solid side med et veldig bra konsept. Selv om jeg ikke akuratt har så stort behov for en slik side, er det helt sikkert mange andre som har det. Satser på det! Takk for ros Kom gjerne med enda flere kommentarer. http://konsertoversikt.no/ Endret 8. februar 2009 av gulrotkake Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Tittet innom siden nå og det virket ganske oversiktelig og greit. God oversikt over konsertsteder var det og. Synes dog at dere godt kunne ha tatt med aldersgrenseinformasjon, ellers så virker det som om dere har fått med det meste av nødvendig informasjon.Opplegget er i og for seg veldig greit, er kjedelig å måtte gå inn på hver av konsertlokalene sine sider. Vis dere får dette til å flyte og fungere så må jeg si at jeg er fryktelig positiv. For meg var det lett å manøvrere seg rundt på siden, og det var oversiktelig. Hadde det vært mulig å komme med informasjon om konsertlokalene, hvordan de ser ut, servering, etc etc? I så fall hadde siden blitt så å si komplett. Muligens litt kjedelig design, men nå vandrer jeg inn på områder jeg ikke har peiling på. Alt i alt: Finfin side og opplegg Takk for knallrespons! Mer info om konsertlokalene (som aldersgrenser, kapasitet og servering) er en god ide, det skal vi definitivt få på plass. Wow, kult! Jeg savner prisoversikt, aldersgrense og for Stavanger alle konsertene på Metropolis. Priser bør vi absolutt ha, godt poeng Syns det var ganske vrient å finne kommende konserter på sidene til Metropolis, men skal se på det. Dere mangler Norway Rock Festival 9.-12. juli. Vi dropper festivaler foreløpig Det passer ikke helt inn i konseptet. Kom gjerne med flere tips! http://konsertoversikt.no/ Endret 8. februar 2009 av gulrotkake Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 På lenkene til konsertstedene: La det gå helt opp og helt ned. Blir lettere å treffe da. Fikset. Eh, nei? De går kanskje lengre opp og ned på den svarte stripa, men det er igjen en del piksler. Det ser i hvertfall teit ut med liten "k" Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 På lenkene til konsertstedene: La det gå helt opp og helt ned. Blir lettere å treffe da. Fikset. Eh, nei? De går kanskje lengre opp og ned på den svarte stripa, men det er igjen en del piksler. Det ser i hvertfall teit ut med liten "k" Jeg trodde du mente menyen på høyresiden. Nå går det helt opp og ned begge steder. Den k-en blir vi neppe enige om Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ser absolutt best ut med liten k i mine øyne, så den burde du beholde. Det blir jo i samme gata som "diskusjon.no", "hardware.no" osv ... Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Konsept For en gangs skyld så legges det ut en side her som har ett konsept som har kommersiell sjanse. Det forutsetter jo at dere jobber vesentlig mer enn dere har gjort med konseptet, særlig presentasjon og fokusering. Nåværende side Dere har en skeiv zebra linje på toppen av siden som krever for mye oppmerksomhet. I skrivende stund er siden nede, og jeg stusser litt når jeg ser feilmeldingen. Feilmelding: Column 'aldersgrense' in field list is ambiguous Spørring: SELECT tittel, artistnavn, artist_id, sted, adresse, aldersgrense, bynavn, presiststed, image, url, tid, beskrivelse, base_url, arrangement_id, DATE_FORMAT(tid, '%W') AS ukedag, DATE_FORMAT(tid, '%e') AS dato, DATE_FORMAT(tid, '%M') AS maaned, DATE_FORMAT(tid, '%H.%i') AS klokkeslett FROM arrangementer, artister, byer, steder WHERE artist_id = artister.id AND sted_id = steder.id AND by_id = byer.id AND arrangementer.id = 698 AND synlig = '1' Plassering: Fil /home/konsejkk/public_html/classes/concert.php linje 36 Fritt etter hukommelsen, så hadde du to nyheter på forsiden tidligere? Hvorfor det? Skal dere fronte artister? Skal dere fronte enkelt konserter? Smale artister eller kommersielle artister? Skal dere kun fremme lister med konserter? Hvem er målgruppen? Første gangen jeg var innom siden tok det litt tid før jeg forsod at jeg kunne sortere på byer. Jeg så to nyheter, og en liste med konserter. Og zebraer. Burde dere ikke også lage lenker til artister og benytte tagger? Tabeller? Dere fremstiller informasjonen i ren tabulær form. Dere benytter ikke bilder. For tabellen for konserter i Oslo så viser dere by:Oslo. Hvorfor gjenta by, når en tabellen bare inneholder konserter i Oslo? Hvorfor kan ikke tabellen sorteres etter artist, sted, eller tid (ala produktlistene til Komplett)? Dere burde jobbe med presentasjonen: Demp den tabulære strukturen. Ala Komplett eller hardware.no http://www.hardware.no/tester/ Selv forsiden til hardware.no er strengt tatt tabulær, men den fremstilles ikke slik. Søk Dere burde invitere mer til søk. Det burde være mulig å søke etter artist eller sted. Samsvarende design Header er avrundet. Høyre kolonne er avrundet. Venstre kolonne finnes ikke avrundet. Det er ubalanse mellom venstre og høyre kolonne. Teksten står ikke på linje mellom kolonnene, samt at "Søk" står for høyt i forhold til "Konserter i Oslo". De vertikale linjene er rotete. Tekst i "kommentarer" og tekst i "by" står ikke på linje. Teksten i tabellene er mer indentert enn side navigering og overskrift. Dere har ett relativt konsist fargevalg. Frode Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Takk for en skikkelig bra tilbakemelding, Frode. Som du la merke til, har vi mekket en del på siden nå (har tenkt å skjule feilmeldinger etter hvert ). Vi har allerede sett på en del av tingene du nevner. Dere har en skeiv zebra linje på toppen av siden som krever for mye oppmerksomhet. Denne er dempet litt nå. Fritt etter hukommelsen, så hadde du to nyheter på forsiden tidligere? Hvorfor det? Skal dere fronte artister? Skal dere fronte enkelt konserter? Smale artister eller kommersielle artister? Skal dere kun fremme lister med konserter? Hvem er målgruppen? Vi har ikke bestemt oss helt for dette ennå. For øyeblikket er det to tilfeldige konserter, men i fremtiden vurderer vi å ha sponsede konserter her. I så fall vil dette bli tydelig merket. Dere fremstiller informasjonen i ren tabulær form. Dere benytter ikke bilder. (...) Dette var et veldig godt tips! Vi har endret en del på tabellene nå for å gjøre dem litt mer spennende. Vi føler i hvert fall selv at det ble en del bedre Dere burde invitere mer til søk. Det burde være mulig å søke etter artist eller sted. Det er da mulig å søke etter artist og/eller sted? Vi har også endret litt på margene og linjene du nevnte, men skal finpusse litt mer etterhvert. Aldersgrenser er forresten også på plass. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 God forbedring! Mye mer spennende side nå. Dere har fremdeles ett stykke å gå, men er absolutt på rett vei. Fokus Sett at dere baserer derer på reklameinntekter, og ikke promotering. Sett også at dere lager ett script, slik at dere klarer med stor sannsynlighet å treffe byen til den som besøker siden deres gjonnom IP eller a pinge adressen. Hvis dere da fremstilte dagens konserter slik dere nå har gjort med to konserter på forsiden, så blir det mer fart på sakene. En alternativ fremstilling kan være å bla i ukedager. Hva med å vise helgens konserter samlet? Det vil fort vokse frem ett behov for å lage egne sider rundt konsertene, så en artist database, og en strategi for å fremstille artister vil vokse frem. Dere må bestemme dere om dere skal lenke til eksternt innhold om artister, om brukerne skal kunne omtale band og konserter, hvor mye egenprodusert innhold dere skal legge ut osv. Historikk Det kan jo også være greit å vise tidligere konserter, og la brukerne skrive om disse. Hvis noen da er på turne, så vil man gjerne danne seg ett bilde av fremtidige konserter i den turneen ved å lese om andre konserter. Tagger Dere burde tenke litt på tagger. Det vil gjøre all ekspansjon av systemet vesentlig enklere. En høstturne kan da enkelt merkes, og kombinert med historikk og brukergenerert innhold, så har dere plutselig en egen verdi på siden utover det å bare liste opp konserter. Søk Man kan nå bare søke på sted og artist samtidig. Hvis man feilstaver ett artistnavn eller man bruker en annen stavemåte enn dere (Carl I. Hagen, Carl I Hagen, Carl Ivar Hagen), så får man ingen treff. Ved å benytte tagger, kan dere assosiere fraser mot diverse tagger. Det kan være lurt å overvåke hva folk søker på, hva som ikke gir treff, eller hvilket søk som gir resultater som brukerne benytter. "Mente du å søke på" er nok heller ikke dumt. Det kan være greit å vise at dere har registert "Kurt Nilsen", men at dere ikke har informasjon om noen kommende konserter. Da kan dere i det minste linke til hjemmesiden hans, eller vise brukergenerer innhold om han. Jeg mener dere ikke inviterer til søk med nåværende presentasjon. Det er mulig å søke, men dere leder ikke kunden til å søke. Dere fokuserer ikke på det. Dere inviterer ikke til det. Håper dere tar poenget. Må løpe! Lykke til videre, og håper dere kan bruke dette skrableriet til noe fornuftig. Frode Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Alt i alt så dette veldig bra ut, men jeg reagerer på at de øverste konsertene på forsiden, bytter på å ha bildet på venstre og høyre side. Det gjør at blikket må flakke fra side til side for å lese hvilken artist det er, noe som er kjedelig. Ellers er dette en side midt i blinken for meg. Lagt til i bokmerker! Edit: Har sett litt mer og ble imponert over noen av løsningene deres. Måten dere linker til google maps og gir ut gate og adresse på de forskjellige spillestedene er genialt. Har flere ganger måte lete rundt på nett for å finne adresser til disse stedene. Savner en funksjon som "lignende artister", sjanger eller lignende. Dette kunne fint ha kommer på profil til artistene og hadde gjort det lettere å vite hva som er interessant for meg og andre. Edit2: Gjør det sånn at man kan bytte side i toppen også når du skal bla deg videre. Si at du skal vise en konsert du har sett tidligere og ikke husker om den lå på side 5, 6, 7 eller 8. Da er det kjedelig å måtte bla seg ned hver gang. Edit3: VIKTIG å ha med informasjon hvis konserten er utsolgt. Ingenting er kjipere enn å se en konsert man har lyst til å gå på før man oppdager at billetta er borte. Genial side jeg kommer til å bruke mye framover. 8/10! Endret 11. februar 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Må bare si at dette var en svært bra side og kommer til å bli brukt mye fra min del når jeg får mitt nye kamera og skal ut å ta noen konsert bilder. Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Hei igjen. Takk for mange bra svar. Vi har fikset litt mer på siden nå. Sett at dere baserer derer på reklameinntekter, og ikke promotering. Sett også at dere lager ett script, slik at dere klarer med stor sannsynlighet å treffe byen til den som besøker siden deres gjonnom IP eller a pinge adressen. Genial idé! Har lagt inn dette på forsiden nå. Hvis dere da fremstilte dagens konserter slik dere nå har gjort med to konserter på forsiden, så blir det mer fart på sakene. En alternativ fremstilling kan være å bla i ukedager. Hva med å vise helgens konserter samlet? Nå er det de to første konsertene som står øverst på forsiden. Vi har også lagt til en egen mulighet for å vise helgens konserter (se i høyre kolonne). Det vil fort vokse frem ett behov for å lage egne sider rundt konsertene, så en artist database, og en strategi for å fremstille artister vil vokse frem. Dere må bestemme dere om dere skal lenke til eksternt innhold om artister, om brukerne skal kunne omtale band og konserter, hvor mye egenprodusert innhold dere skal legge ut osv. Dette skal vi absolutt se på nå framover. Det kan jo også være greit å vise tidligere konserter, og la brukerne skrive om disse. Hvis noen da er på turne, så vil man gjerne danne seg ett bilde av fremtidige konserter i den turneen ved å lese om andre konserter. Det er nå mulig å velge tidsperioden for konsertene man blar i. Vi lister også opp andre konserter med samme artist. Se for eksempel: http://konsertoversikt.no/vis/494/ Alt i alt så dette veldig bra ut, men jeg reagerer på at de øverste konsertene på forsiden, bytter på å ha bildet på venstre og høyre side. Det gjør at blikket må flakke fra side til side for å lese hvilken artist det er, noe som er kjedelig. Godt poeng, vi har nå senket antallet konserter som vises på denne måten til to stykker. Ellers er dette en side midt i blinken for meg. Lagt til i bokmerker!Edit: Har sett litt mer og ble imponert over noen av løsningene deres. Måten dere linker til google maps og gir ut gate og adresse på de forskjellige spillestedene er genialt. Har flere ganger måte lete rundt på nett for å finne adresser til disse stedene. Takk for det Savner en funksjon som "lignende artister", sjanger eller lignende. Dette kunne fint ha kommer på profil til artistene og hadde gjort det lettere å vite hva som er interessant for meg og andre. Veldig enig! Dette står øverst på arbeidslisten vår nå. Edit2: Gjør det sånn at man kan bytte side i toppen også når du skal bla deg videre. Si at du skal vise en konsert du har sett tidligere og ikke husker om den lå på side 5, 6, 7 eller 8. Da er det kjedelig å måtte bla seg ned hver gang. Fikset. Edit3: VIKTIG å ha med informasjon hvis konserten er utsolgt. Ingenting er kjipere enn å se en konsert man har lyst til å gå på før man oppdager at billetta er borte. Genial side jeg kommer til å bruke mye framover. 8/10! Vi skal prøve å oppdatere siden når konserter blir utsolgt. Ellers tusen takk for skryt! Veldig fornøyd med 8/10 Hva syns dere om de siste endringene? Vi ønsker gjerne enda flere tips til forbedring. Mye bra forslag ute og går på forumet her. Vennlig hilsen Håkon Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ...Alt i alt så dette veldig bra ut, men jeg reagerer på at de øverste konsertene på forsiden, bytter på å ha bildet på venstre og høyre side. Det gjør at blikket må flakke fra side til side for å lese hvilken artist det er, noe som er kjedelig. Godt poeng, vi har nå senket antallet konserter som vises på denne måten til to stykker. ... Jeg var innom siden deres da dere hadde ørten ping pong visninger nedover (høyre-venstre-høyre-vestre). Problemet er vel mer at dere bytter orientering og rekkefølge på elementene, enn antallet dere viser. Når dere viste mange konserter slik dere nå viser to stykker, så kom svakheten ved nåværende stilering tydelig fram. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå