Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg herpes?

Gjest lurerpåhvadeter?

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpåhvadeter?

Heihei,

Leser at før utbrudd på herpes (type1) så klør og stikker det på leppa før den blemma dukker opp. Men det er ikke tilfellet hos meg. Det bare plutselig kan komme en, og bare en.

For en stund siden gikk jeg til hudlege pga. kviser og nevnte det her, han påsto at det ikke var herpes. Men kunne ikke gi meg noe svar på hva det var.

Det kan ofte komme i perioder da jeg har spist lite, dårlig med søvn, festet mye osv. F.eks da jeg var russ.

Får også tørre lepper når det er kaldt ute, og fikk en blemme da jeg for en stund siden var på hyttetur i fjellheimen, hvor det var kaldt.

Våkna med en ny blemme idag...

Noen med innspill? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei!

Dette høres ut som munnsår! Jeg får det ofte på samme plass, både om vinteren og sommeren, spesielt etter mye stress osv!

Hadde jeg vært deg, ville jeg gått på apoteket å kjøpt Antix (reseptfritt). Hver gang du føler det er noe på gang, eller det allerede har kommet en blemme, ta på et tynt lag! TYNT lag er viktig, hvis det blir for tykt, kommer det ikke noe oksygen til, og da blir det bare verre. Smør på et tynt lag ca 3-4 ganger om dagen.

Antix er et miraklemiddel, tro meg! Det funker. Bare prøv det hver gang du er usikker, borte blir det ihvertfall. Jo tidligere i munnsårfasen du begynner, jo bedre:)

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Gjest lurerpåhvadeter?
Hei hei!

Dette høres ut som munnsår! Jeg får det ofte på samme plass, både om vinteren og sommeren, spesielt etter mye stress osv!

Hadde jeg vært deg, ville jeg gått på apoteket å kjøpt Antix (reseptfritt). Hver gang du føler det er noe på gang, eller det allerede har kommet en blemme, ta på et tynt lag! TYNT lag er viktig, hvis det blir for tykt, kommer det ikke noe oksygen til, og da blir det bare verre. Smør på et tynt lag ca 3-4 ganger om dagen.

Antix er et miraklemiddel, tro meg! Det funker. Bare prøv det hver gang du er usikker, borte blir det ihvertfall. Jo tidligere i munnsårfasen du begynner, jo bedre:)

Lykke til=)

Takk for svar. Det hørtes ut som en bra middel, hvis det virker likt på meg. Får håpe. Er veldig irriterende å få de blemmene. Og ja, når jeg er stresset kommer det også. Som nå da jeg har måtte slutte i jobben.

Men munnsår, er det samme som herpes?

Lenke til kommentar

Det er det samme ja, og deg kan høres ut som det er det du har. Blir det kun EN blemme eller flere bittesmå som sitter sammen? Som regel pleier man å kjenne bittelitt "banking" på stedet før det bryter ut, men det kan sikkert komme uten det også. Alt det du sier om når det kommer stemmer ihvertfall med slik jeg opplever det. Kjempelurt å prøve rådet du fikk, samt passe på å bruke en lepepomade når du er på fjellet og hvis det er mye sol og vind.

Lenke til kommentar
Gjest lurerpåhvadeter?
Det er det samme ja, og deg kan høres ut som det er det du har. Blir det kun EN blemme eller flere bittesmå som sitter sammen? Som regel pleier man å kjenne bittelitt "banking" på stedet før det bryter ut, men det kan sikkert komme uten det også. Alt det du sier om når det kommer stemmer ihvertfall med slik jeg opplever det. Kjempelurt å prøve rådet du fikk, samt passe på å bruke en lepepomade når du er på fjellet og hvis det er mye sol og vind.

Det blir kun en blemme, aldri vært noen fler på samme sted eller forskjellig steder samtidig. Har det noe å si, med tanke på om det kan være herpes eller ei? (håper).

Men kan aldri si jeg har opplevd banking eller at det svir, klør etc., men du sier at det kan komme uten de tingene så.

Da skal jeg ihvertfall få tak i forebyggende midler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

95% av befolkning har herpes etter det jeg har hørt, og dette er grunnen til at vi får munnsår (ikke kjønnssykdommen mao), så ja, du har nok herpes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...