dmdb Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 så tallene når jeg hadde lagt inn svar. men sjekk resten da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har du satt jumperen på harddisken riktig for master/slave? Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 så tallene når jeg hadde lagt inn svar. men sjekk resten da. Er en helt vanlig "rund" IDE kabel. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Denne disken skal ikke ha jumper, når den skal brukes som Master. fjern jumperen og prøv å starte igjen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Er IDE aktivert i bios?Detekteres disken av bios? Hvordan aktiveres IDE i BIOS ? kan ikke finne disken i BIOS. Fra BIOS : 1 2 3 4 ___ sjekk at den er koblet til riktig! ide=jumpers, betyr at du kanskje må endre på jumpers på disken. er det én enhet på ide kabelen, setter du jumperen til master og bruker ytre tikobling. prøv også med cable select. det ser ut til at kabelen er ikke helt inne i den røde kontakten. press den litt innover og se om den er helt inne. Hvordan endrer jeg jumpers på disken ? Kabelen er helt inne. Tør ikke presse mere... ___ Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Denne disken skal ikke ha jumper, når den skal brukes som Singel/Master. fjern jumperen og prøv å starte igjen. bruksanvisninga står jo på HD Endret 10. februar 2009 av Fumle Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Hva er jumper ? Hvordan fjerner jeg den ? Kan ikke finne noen bruksanvisning. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 du finner den ved power kontakten på Harddisken du drar den ut Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Du mener den hvite ? Jeg har dratt den ut. Det hjelper ikke, dukker ikke opp i diskbehandling. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Da har jeg ikke flere tips å komme med Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Det er ok. Man må jo prøve seg frem på den ene eller andre måten, før man finner ut av det Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Fra BIOS :1 ___ Har du vært inne i Storage Configuration (undermeny)? der skal vel harddiskene bli listet opp Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Da har jeg funnet ut av det. Etter å ha rotet litt i BIOS , klarte jeg å få disken til å dukke opp der. Men, disken dukket ikke opp i diskbehandling. Prøvde så å putte inn jumperen igjen. Da jeg puttet den inn som Slave dukket den endelig opp i diskbehandling : ___ Har du vært inne i Storage Configuration (undermeny)? Det blir bilde nr. 4 Endret 10. februar 2009 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå