johome Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg har en IDE disk som jeg skal koble til hovedkortet. Er litt usikker på hvor den skal kobles til. Jeg har fra før av en Samsung F1 disk som jeg bruker. F1 disken er SATA. Hovedkortet er Asus P5Q Deluxe. Stort bilde av hovedkortet Legger ved bilde av hovedkortet. Endret 5. februar 2009 av johome Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Mulig den svarte til VENSTRE er IDE. Endret 5. februar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Den skal kobles til i IDE - kontakten Det er den lange, røde kontakten på HK'et Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Da prøver jeg på det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er mulig det er den svarte til venstre i bildet, men tviler. Som regel er det til floppy Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det står floppy (diskett) rett ved den svarte. Ser ut som det står IDE ved den røde kontakten, så det er den du skal bruke Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 For de litt oppegående av oss så stor det klart og tydelig "Floppy" på den sorte kontakten. Den skal inn i den røde. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Her er et annet bilde tatt fra en annen vinkel Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Her er et annet bilde tatt fra en annen vinkel Lukk denne saken før jeg blir gal JA - en IDE-harddisk skal i IDE-kontakten... Spørsmålet er absolutt greit å stille, men det holder liksom når trådstarter har fått hjelp 3-4 ganger allerede... Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 det står ide på hk det vises i manualen ide kabel passer kun i ide port ... Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er det mulig å få en rimlig IDE->SATA kobling? Har 1 IDE disk som jeg gjerne skulle koblet til hovedkortet, men tom for IDE plasser. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er det mulig å få en rimlig IDE->SATA kobling? Har 1 IDE disk som jeg gjerne skulle koblet til hovedkortet, men tom for IDE plasser. Det du trenger da er en sånn. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...00378;r:dinpris Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 ungdommen nå til dags.. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det du trenger da er en sånn. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...00378;r:dinpris Disken jeg har liggende er en gammel disk på 80Gig, blir billigere å kjøpe ny disk da Endret 5. februar 2009 av ken8 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 For de litt oppegående av oss så stor det klart og tydelig "Floppy" på den sorte kontakten. Den skal inn i den røde. Hei, under mitt svar så hadde jeg skoletime og tok det litt på sparket. Jeg ser nå at jeg har villedet trådstarter og vil derfor slette mitt svar. Det jeg reagerer litt på er at Trådstarter har et veldig lite bilde, noe som gjør det vanskelig å bedømme noe som helst. Takk for at du rettet på meg, alltid greit å lære noe nytt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er det mulig å få en rimlig IDE->SATA kobling? Har 1 IDE disk som jeg gjerne skulle koblet til hovedkortet, men tom for IDE plasser. Det er lov til å lage sin egen tråd i stedenfor å stjele andres. Uansett: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.728 Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jeg må nesten bumpe denne tråden da jeg ikke får dette til å virke. Har nå koblet disken til hovedkortet i den røde kontakten , uten at disken dukker opp i diskbehandling. Først koblet jeg disken til strømforsyningen. Legger så øret inntil , jada disken starter opp den. Kobler så IDE kabelen til hovedkortet : Problemet er bare at disken ikke dukker opp i diskbehandling. Det som vises i diskbehandlingen er F1 disken , som er partisjonert. IDE disken er en WD på 320 GB.Harddisken har aldri vært brukt før. Trodde først at det kanskje kunne være noe gærnt med IDE kabelen , så jeg kjøpte likegodt en ny kabel og prøvde med den, uten at det hjelper. Endret 10. februar 2009 av johome Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er IDE aktivert i bios? Detekteres disken av bios? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 den ide-kabelen så veldig mistenkelig ut. bruker du en med riktig hastighet? ata 133? sjekk at den er koblet til riktig! ide=jumpers, betyr at du kanskje må endre på jumpers på disken. er det én enhet på ide kabelen, setter du jumperen til master og bruker ytre tikobling. prøv også med cable select. det ser ut til at kabelen er ikke helt inne i den røde kontakten. press den litt innover og se om den er helt inne. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 den ide-kabelen så veldig mistenkelig ut. bruker du en med riktig hastighet? ata 133? Se på bildet en gang til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå