senjakongen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei Skal kjøpe meg et kamerastativ som skal brukes primært sammen med mitt Canon 450D og lurer på om det er noen som har erfaring med disse to stativene fra Clas Ohlson: Cullmann 53100 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53282185 Manfrotto Modo 785B http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=56179522 Jeg vet at dette sikkert ikke er noe "high end" stativ, men per nå er jeg bare en lykkelig uvitende amatør som er ute etter et stativ som funker -Thomas- Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har ikke erfaring med de der nei, men hvorfor ikke kjøpe et Velbon Sherpa 600R 162cm, 2,1kg, til samme pris. Det har mange anbefalinger her. (Må innrømme at jeg har det selv, og er godt fornøyd, en rimelig pris på bra kvalitet) RandiA Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Ser at det har fått en del anbefalinger, så jeg får se om jeg kan finne det på en butikk her i Tromsø. Jeg vil helst ha det før helga, så jeg har ikke tid til å vente på posten Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ville nok gått for noe annet, hvis du sjekker hva de stativene på Clas tåler så er det oppgitt 2,5 og 1 kg. belastning. Og det er latterlig lite.... Lenke til kommentar
roylevi Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Stativet fra Manfrotto er beregnet på små videokamera og kompaktkamera og passer ikke egentlig til en speilrefleks, selv ikke med en liten 18-55. Det andre stativet kjenner jeg ikke til. Jeg ville vurdert en Manfrotto 190X eller lignende. Tror de har en grei pakke med kulehode på Japan Photo til 1600. Alternativt får du en billig SLIK til rundt 500 i nærmeste fotobutikk. Merkevarer hos Clas Ohlson pleier ikke å være spesielt billig, så du kan like gjerne gå et annet sted om du vil ha noe ordentlig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Velbon Sherpa 600R får man til ca.700kr, og det tåler minst 4kg. Det som er litt smart, synes jeg - det har ikke sperrer mellom "føttene", kan ta ut midt-stolpen og jeg kommer helt ned på bakkenivå.. Jeg trenger ikke noe mer avansert til mitt EOS 400D RandiA Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Takk for gode tips Det endte med at jeg kjøpte et Vanguard Alta+ 264AP til litt over 1600 kr hos EliteFoto. Det har passende høyde og jeg likte hodet som fulgte med veldig godt. Det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men det får så være Endret 5. februar 2009 av senjakongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå