Heine M Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei, lager noen .exe filer med winrar(sfx), funker fett dette, men så er problemet at når jeg har satt den til å extracte til skrivebord (%HOMEDRIVE%\%HOMEPATH%\skrivebord) så funker den ikke på engelsk windows hvor mappa heter "desktop" isteden for "Skrivebord"... Har windows en slags egen path til skrivebord, uansett språk? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 skriv "set" i cmd, så får du opp alle variabler som er satt. ser ikke ut til at det er en egen for skrivebordet... Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Hvordan får jeg dette til da? Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 INGEN om vet? Andre installasjonsprogrammer kopierer jo snarveien til skrivebord, uansett hvilket språk man har... Så det må være mulig på en måte... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Prøv %COMDESKTOPDIR% Fra http://www.gdgsoft.com/pb/pbhelp/varlist.html Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei, lager noen .exe filer med winrar(sfx), funker fett dette, men så er problemet at når jeg har satt den til å extracte til skrivebord (%HOMEDRIVE%\%HOMEPATH%\skrivebord) så funker den ikke på engelsk windows hvor mappa heter "desktop" isteden for "Skrivebord"... Har windows en slags egen path til skrivebord, uansett språk? %COMDESKTOPDIR% er er miljøvariabel som ikke nødvendigvis er satt til noe etter hva jeg vet.. Har ikke prøvd å lage exe uten av winrar(sfx) før, men prøv dette; %HOMEDRIVE%\%HOMEPATH%\skrivebord %HOMEDRIVE%\%HOMEPATH%\desktop Hvis du skriver de på etter linje så klarer den ikke å lese nr 1, hopper den videre og leser nr 2.. Skal gå =) blir det enten eller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå