meidell Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Eg har eit lite nettverk med win2000 server ut mot nett og via ein hub bort til ein maskin med XP og Win2k.Eg har innstallert serv-u på XP.Lurer på korleis eg skal få folk inn på ftp'en min.Har satt opp servicen i ICS'en mott ftp med mapping mot klient maskina med 192.168.x.x addresse Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Med mindre du kjører ftpen på XP-maskina på non-standard ftp-port (alt annet enn 21) så burde vel det der funke.. m.m. en firewall blokkerer. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Du bruker vel dns2go eller noe lignende eller? Eller har du fast IP ut på nett? Adsl ? Hvilken leverandør ? Lenke til kommentar
meidell Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Eg har ADSL med Telenor,eg har ikkje sett statisk IP-adresse,det einaste eg har satt er ein mapping på servicen min inne på oppkoblings iconet mitt mott ei 192.168 adresse på serveren.Eg har jo oppkoblinegen min på serveren min som er ein win2000 server [ Denne Melding var redigert av: meidell på 2002-01-20 14:41 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå