CP-Monkey Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 hei. jeg har en far som fikk dårlig syn da han begynte på gymnaset og måtte begynne med briller. Så jeg lurer på om jeg også kan få det (er 14) og av ren nysgjerrighet har jeg lyst til å ta en synstest med sånn karakter (dvs 1,1.5,2,2.5 osv) på nettet. fant en ganske bra side, men den sa bare "vi finner ikke dårlig syn hos deg" takk! Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 http://www.spectacleworld.co.za/eyetest.htm håper du kan lese engelsk ^^, Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Takker! Fitte og altså! Forvekslet 2'ern på den sisste linjen med et 3-tall...ellers så jeg fint. Men sånne som forsvaret og sånn tester jo synet ditt og gir en karakter utifra det der jeg tror 2,5 eller rundt der er nærmest perfekt, mens 1,5 er ganske dårlig. Hvordan regner man ut det? Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 uff, det vet jeg ikke. du kan jo slå på tråden til nærmeste opptikker ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg vil ikke påstå at den testen er pålitelig på noe vis. Størrelsen avhenger av skjermoppløsning og størreøse på skjermen og instillingene i nettleseren. Etter litt fikling kunne jeg lese nederste linje fra den andre siden av stua klart og tydelig og jeg har 17" CRT skjerm. Endret 5. februar 2009 av perpyro Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 vil ikke oppløsning og størrelse på skjermen telle inn mye her? om jeg setter det opp på en 80" her vil jeg jo ikke ha noe problem med å lese det, men 3m unna min Asus EEE vil jo være umulig å lese. Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 det er mulig å tenke såpass langt at du leser lengre ned på siden. Du kan printe ut på et ark å teipe på veggen. Da får du riktig størelse. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg har 17" LCD med 1440*900 oppløsning. Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 enkleste er bare å printe ut. jeg vil også tro at det ikke er best å se på pc'skjermen. jeg har bra syn, men kan hende noen små ting er vanskelige for meg å se på dataskjermen. men hvis jeg printer ut kan jeg lese det uten problemer Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Mhm...grunnen til at jeg ikke så det totallet var fordi det var refleksjon av lys på skjermen. Jeg har sånn veldig blank skjerm som det blir fingermerker på uansett hvor tørr man er på fingrene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå