Gå til innhold

Viftestøy fra CPU vifte INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz. Noen abefalte oppgraderinger?

StianD

Anbefalte innlegg

Hei,

Bygde meg mediacenter PC med INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz og følgende hovedkort ASUS P5E-VM HDMI, G35, Socket-775.

Problemet er at CPU viften bråker. Vil derfor skifte den til en som er stillegående. Noen som har en god anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss bare ha en ting klart: ikke engang gidd å monter stock-kjøleren til intel e8400. Den er manshit over hele linja.

Hvis du har en mediacenterPC, så er kanskje kabinettet ditt mer som en DVD-spiller, enn et vanlig PC-kabinett?

Da er denne fin, pga størrelsen. Thermaltake Blue Orb II

Dersom du har plass, går du for Thermalright Ultra 120 Extreme . Den yter best, og den kan du få så stille du vil, alt ettersom hvilken vifte du setter på. Setter du på en Noctua eller en Scythe vifte, så har du et musestille system :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei,

Takker for tipset!

Har Silverstone SST-LC20B kabinettet så det er ganske god plass i det. Vet du om jeg får plass til Thermalright Ultra 120 Extreme i det med det hovedkortet jeg har? må vel ha en 120mm vifte på den også.

Lenke til kommentar
Hei,

Takker for tipset!

Har Silverstone SST-LC20B kabinettet så det er ganske god plass i det. Vet du om jeg får plass til Thermalright Ultra 120 Extreme i det med det hovedkortet jeg har? må vel ha en 120mm vifte på den også.

Tviler på at det er plass til et TRUE i Silverstone kabinettet, har selv TRUE og Thermaltake armor kabinett som endte med at jeg måtte fjerne dørvifta på sida for å få plass til TRUE, mål høyden for å være på den sikre siden, ellers så er NOCTUA en kjøler som er like bra som TRUE og noe lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...