persistent Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei Opplever merkelige hastighetsproblemer for tiden. Jeg har mobilbredbånd fra Ice, og for to dager siden fikk jeg store problemer med hastigheten. Har normalt brukt å ligge på nedlastingshastigheter på ca 200 - 250 kB/s, men falt plutselig til under 20, det beste jeg har fått de siste 2 døgn er 23 kB/s. Har testet linjen med TPTest og her får jeg +200 kB/s, men tvert jeg prøver å laste ned noe får jeg ca 20. Har to nettverkskort pluss trådløst og har samme problemet på alle 3. Dette gjelder også lasting av nettsider, har f.eks prøvd å pinge vg, her har jeg brukt å ha en ping på mellom 20 og 100, men nå ligger jeg på mellom 1100 og 2000+. Kjører XP og har NOD32 som antivirusprogram, har kjørt sjekk med ThreatFire, SpywareDoctor og SpySweeper, men finner ikke noe unormalt. Min sønn som er hjemme på besøk har også Ice og kjører over sin egen ruter, han har ingen problemer, så det ser ut til at det erlatert til mitt lokalnett. Vi har flere andre pc´er bl.a. 2 bærbare med Vista, disse har også problemer, en annen stasjonær med XP merker omtrent ingen ting. Noen som har tips til hva problemet kan være ? Lenke til kommentar
heisveisa Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 prøvd å resette modemet? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 prøvd å resette modemet? Jada, flere ganger. Disablet nettverkskortene og kjørt ett og ett også, ingen forskjell. Skal gjøre et forsøk på å låne sønnens routermodem og se om det samme skjer der også, bør iallefall klare å finne ut om det er mitt lokalnett eller hos Ice at problemet ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå