Galexon Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei Skal ha ny telefon, og ønsker å videreføre det abonnementet jeg allerede har. Saken er at jeg har funnet en mobiltelefon som jeg har lyst på, men som er på tilbud, og som jeg tviler på at de har på lager stort lenger. Derfor ønsker jeg egentlig å videreføre abonnementet nå med det samme. Har hørt at man kan si opp gjeldende abonnement mot en gebyr, men vil operatør gjøre det annerledes, ettersom jeg velger å binde meg for 12 nye måneder hos samme operatør? Jeg har allerede betalt mer i månedsavgift enn det min mobiltelefon er verdt, så kanskje de ikke krever et gebyr? Ønsker å ordne dette i dag, eventuelt ved å ringe til operatøren min. Ønsker først å vite hva dere tror og synes. Mvh Galexon Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hos Telenor er regelen at ein kan fornye (vidareføre) abonnementet f.o.m. ein månad før bindingstida går ut. Uansett: Snakk med operatøren din. Det har du ingen ting å tape på. Men dersom du har mange månader igjen av bindingstida kan du berre gløyme det, evt. kan du bestille telefon med nytt nummer (og betale for to abonnement). Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du kan hos de fleste operatører videretegne abonnementet ditt i den 11. måneden av bindingstiden, altså en måned før den går ut. I Norge er det ikke lov til å binde privatpersoner til abonnement med avtaletid som er lengre enn 12 måneder. Alikevell har jeg vært borti at enkelte operatører er grei dersom kunden har veldig kort tid igjen av bindingstiden og bryter det gratis for å beholde kunden, men det kommer såklart helt an på situasjon. Ring operatør og spør hvor lang tid det er igjen, og hvilken avtale du eventuelt kan få. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Da prøver jeg å ringe til operatøren min i dag. Syns å huske at avtalen ble inngått i mars i fjor. Jeg får bare legge det frem som et problem, i og med at den telefonen jeg ønsker er på tilbud, og er nok derfor mest sannsynlig til salgs i et begrenset antall. Lenke til kommentar
probin Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) jeg har nettopp gjordt det der.. gikk fra telenor til one call. det kan hende mobilen din er operatørlåst. det var vel det eneste problemet(som jeg fikk iallefall) jeg ringte opp å spurte etter koden hun sendte den på mail. TADA! Endret 5. februar 2009 av probin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå