mcohen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei godtfolk! Som dere sikkert har skjønt med referering til emnetittelen, trenger jeg da hjelp med særemne. Jeg har valgt som problemstilling å utføre en psyko- / generell analyse av Harry Hole. Om dere har noen innskudd hadde jeg hvært veldig takknemelig. Jeg skal dra analysen min ut av de tre Nesbø-bøkene; Marekors, Frelseren og Snømannen. Hvorfor ble han alkoholiker? Familie? Hva er spesielt med Hole? Hva gjør han suksessfull i sitt arbeid? Viktige hendinger i bøkene? Etc. Jeg er takknemelig for alle innskudd! Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg sitter faktisk nesten med den samme oppgaven, så jeg slenger meg på her: posetive/negative sider, ved Hole - eksempler? Gjerne eksempler fra boken Rødstrupe Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Vel, du bør definitivt lese alle bøkene for og få ett fullstendig bilde av den mannen. Om jeg ikke husker feil stod det noe om hvorfor han endte opp med alkoholen i første boken. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noen som har lest rødstrupe her som kan hjelpe meg litt? Holder på å skrive om tema(deltemaer i boken, men vet ikke helt hva jeg skal skrive Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Anbefaler dere å faktisk lese bøkene før dere kommer her og ber oss gjøre oppgavene for dere. Jeg kan gjerne diskutere og komme med egne synspunkter, men da forventer jeg at du gjør det samme. Lenke til kommentar
FlowerPower88 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Oi, skrev faktisk nesten samme oppgave til særemne selv for et par år siden;) Synes det er bra spørsmål du har satt opp, i tillegg kan du finne ut noe om hva som driver Hole, hvorfor har han valgt å bli politi? Hva er hans mål her i livet? Ellers så er det beste tipset jeg har å lese alle bøkene, da får du et mer helhetlig bilde av karakteren. Lykke til! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei! Vet at dette er en 1 år gammel tråd, men har mye den samme oppgaven selv om Flaggermusmannen, kakkerlakkene og Rødstrupe. Ser at det er flere som har lest disse og håpet at noen kunne ha en diskusjon med meg om diverse ting fra bøkene så jeg får fram andre sine synspunkter osv. Har lest alle 3 bøkene (eller er straks ferdig med rødstrupe) og skal ha om Harry Hole generelt, og om han er en "typisk krim-etterforsker/politimann/helt" eller ei. Ser at flere har beskrevet han som anti-helt på nett. Jeg tenker at han absolutt ikke er en normal helt eller politimann pga hans alkoholisme og sosiale evner. Han liker jo også best å jobbe alene, men samtidig har han jo også lyst å jobbe med folk han liker. Håper noen har noen flere gode innspill! Skal begynne å skrive særemnet snart, og trenger litt flere synsvinkler og meninger om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå