Andyax Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei. Det er en ting jeg har lurt på lenge nå, uten å greie å finne frem til et ordentlig svar. Hvordan greier pirater nå i dag å kapre et skip? Det står om det i nyhetene hele tiden; Om somalske pirater som kaprer vareskip som inneholder varer for flere millioner. Hvordan greier de somalske piratene, med små gummibåter, å komme seg ombord i et så stor vareskip som er i fart? Jeg syntes det virker helt crazy! Hva tror du? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 1 innlegg som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det tullesvar som er slettet. Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Lurt på dette jeg og... Kanskje med tau, jetpack, taustige, heis eller så hopper de opp... :/ Men anyways, de skipene er som oftest ikke fra de rikeste landene, så kanskje de ikke har råd til vakter osv, så ikke tough match for enhver med våpen... Men slike skip burde for all del trappe opp sikkerheten. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Grappling hooks away! Skipene blir vel trygge hvis de har pigger eller kanskje nett langs sidene av skipet. Amirite? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jau. Spike armor ov death! De skyter vel et par varselsskudd i været, så gir skipet seg over. Loot time! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ferietur sørover snart Brage? Lenke til kommentar
Lolsenbanden Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Slik jeg har oppfattet det er SOP at piratene skyter eller truer med å skyte skipet med en rakettkaster. Policy for nær nok alle shippingselskaper er å overgi skip og last slik at færrest mulig kommer til skade og en kan betale løsepengene. Så nei, ingen kompliserte kommandomanøvre som skal til. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Tror jeg skal flytte nedover en tur. Men først få meg noe kommandotrening. haha Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ferietur sørover snart Brage? Jeg har ei jolle vi kan kapre neste Titanic med. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Tror jeg skal flytte nedover en tur. Men først få meg noe kommandotrening. haha Tror ikke du trenger det, de sier jo att nesten alle der nede er amatører:P Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ja de ja. Men ikke hvis vi blir bordret. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 De truer mannskapet på valgt skip over radio, RPG er jo ganske vanlig at man retter mot skip som kommer flytende, selvfølgelig vil man stoppe skipet da, mange ganger blir store lasteskip beskutt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå