Gå til innhold

Hvordan kaprer pirater skipene nå i dag?

Andyax

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er en ting jeg har lurt på lenge nå, uten å greie å finne frem til et ordentlig svar. Hvordan greier pirater nå i dag å kapre et skip? Det står om det i nyhetene hele tiden; Om somalske pirater som kaprer vareskip som inneholder varer for flere millioner. Hvordan greier de somalske piratene, med små gummibåter, å komme seg ombord i et så stor vareskip som er i fart? Jeg syntes det virker helt crazy!

Hva tror du?

nfi_20385_097681700_1222700981.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 innlegg som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det tullesvar som er slettet.

Lenke til kommentar

Lurt på dette jeg og... Kanskje med tau, jetpack, taustige, heis eller så hopper de opp... :/

Men anyways, de skipene er som oftest ikke fra de rikeste landene, så kanskje de ikke har råd til vakter osv, så ikke tough match for enhver med våpen... Men slike skip burde for all del trappe opp sikkerheten.

Lenke til kommentar

Slik jeg har oppfattet det er SOP at piratene skyter eller truer med å skyte skipet med en rakettkaster. Policy for nær nok alle shippingselskaper er å overgi skip og last slik at færrest mulig kommer til skade og en kan betale løsepengene.

Så nei, ingen kompliserte kommandomanøvre som skal til. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...