Carl Sagan Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Så vis kua lever et verdig liv, så minsker sjansen for dritt og sjukdom i melka? Det du mener er altså at om kua blir sur fordi den får usmakende mat og vond madrass så putter den litt salmonella i melka for å ta hevn? Vi må jammen lage bedre vilkår får dyrene som produserer maten vår, ellers begynner de å stappe SARS i youghurten min! At den gjør deg vond i magen er placebo, at den er usunn er tøys. Men alt med måte - skyller du ned 5-6 liter vann på kort tid, skal det lite til for at du faller om for godt. Pass deg! ~Torstein, melkebonde Endret 6. februar 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Vel, nå om dagen man man jo få kreft av å klø seg i ræva - jeg holder meg til vanlig helmelk Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Ser at den nyste forskningen sier at h-melk er sunt og motvirker kreft. Eller det vil si noen mener at den nyste forskningen viser dette. Det gjelder vist og sjekke opp kostholde en gang i uken, for så og gjøre korrigeringer. Endret 6. februar 2009 av Andy Dufresne Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kenny_* Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 "Opplysningskontoret for melk" eller melk.no er drevet av meieriindustrien så at de benekter alle bivirkninger ved store inntak av melk overrasker ikke. Sakser fra Lommelegen her: Bivirkninger og overdoseringSvært høyt inntak av kalsium, det vil si mer enn 4-5 g daglig, kan gi alvorlige bivirkninger. Inntak av slike mengder kan blant annet føre til kvalme, oppkast, hodepine, depresjon, muskelsvakhet, høyt blodtrykk, rytmeforstyrrelser i hjertet, nervøsitet og søvnløshet. Overdosering av vitamin D fører til for mye kalsium i blodet og gir de samme bivirkningene. Høyt inntak av kalsium eller vitamin D over lang tid kan føre til forkalkninger i for eksempel lunger og nyrer. Skal med andre ord litt til før du merker symptomene Har hatt et daglig inntak av 4-5 liter melk i snart 10 år. I tillegg til dette, mange andre kilder til kalsium. Ikke merket noen av symptomene nevnt ovenfor. Er nå 26 år og i kjempeform! Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg synes det er litt pussig når det å drikke andre skapningers brystmelk omtales som "naturlig". Men... stein i glassbur, jeg liker å ta et glass ondskapsfullt superkapitalistisk Tine-melk en gang i blant. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan drikke altifra 1-2 liter melk daglig, av typen ekstra lett(grønn fra Tine). Finnes det noe negativt me den typen, burde eg gå til vanlig lett eller omså hel ? Digger melk! Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Tja, for mye av noe er vel aldri bra. Jeg får løs mage av melk, samme hvor mye eller lite jeg drikker. Og jeg digger melk med honning :\ Lenke til kommentar
Gjest Guest_bob_* Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan drikke altifra 1-2 liter melk daglig, av typen ekstra lett(grønn fra Tine). Finnes det noe negativt me den typen, burde eg gå til vanlig lett eller omså hel ? Digger melk! Har ikke funnet noe negativt enda hehe, drikker 1-2 l daglig og løfter vekter! Blir fort sterk av mye melk Lenke til kommentar
saddams_madame Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Æ kjenne en del bona og alle veit at dæm som sælg økologiske matvara, sprøyte åkeran på natta! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 hvis melk er så bra for skjellet og beinstruktur.. hvorfor er beinskjørhet like utbredt i norge (hvor vi drikker latterlig mye mel) som i land som spania, italia eller frankrike (hvor man ikke drikker melk i like store mengder som i norge)?? Les på melkekartongen hvor mye fosfor melk inneholder. 100 gram melk inneholder 13% av dagsbehovet for fosfor. Altså inneholder to melkekartonger 260% av dagsbehovet for fosfor. Hvis du googler phosphorus osteoporosis så skjønner du hvorfor vi har mye benskjørhet i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå