sdf123 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg prøver å summere opp en sum fra flere ark, på hvert av arkene er det 12 rader med tall som skal summeres. Jeg prøvde med denne: =SUMMER('Leilighet 1'!C5:C16)+('Leilighet 2'!C5:C16) Men det som skjer da er at den summere Leilighet 1 arket, mens på neste ark så summerer den ikke, den tar bare tallet fra C5 og legger til. Hvordan får jeg samlet alle radene også for Leilighet 2? Endret 5. februar 2009 av everlong Lenke til kommentar
ravika Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 =SUMMER('Leilighet 1'!C5:C16)+SUMMER('Leilighet 2'!C5:C16) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Takk. Men var tungvindt å skrive det inn manuelt, var snakk om 6 ark. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) En annen ting, jeg ønsker å lime en hel tabell med masse formler osv over til et nytt ark. Men når jeg tar copy&paste så oppdaterer alle formler seg med en ekstra link til den excel filen jeg kopiere fra. Er det mulig å kopiere alt inn og ikke få med den ekstra linken? Edit: Fikk det til, Måtte gå til Data -> Redigere koblinger -> og så velge det dokumentet som jeg pastet til. Endret 4. februar 2009 av everlong Lenke til kommentar
riroil Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du kan også, når du skal kopiere inn, høyreklikke, lim inn spesial, kun verdier. Mulig det ikke heter akkurat det på norsk. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jo, men jeg trengte oppsettet også, og da funket det ikke via den metoden. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Takk. Men var tungvindt å skrive det inn manuelt, var snakk om 6 ark. Du kan bruke semikolon til å skille flere områder som skal summeres: =SUMMER('Leilighet 1'!C5:C16;'Leilighet 2'!C5:C16) Enkleste måte å gjøre det på er å skrive inn =SUMMER( og deretter bytte til første ark du skal summere, klikke og dra over området, skrive inn semikolon, klikke på neste ark osv. Husk å avslutte med ) og Enter. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Funket med tidligere foreslått metode også, men denne var jo mye enklere:) Takk for tipset! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Bare hyggelig og takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå