hojohansen Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Var ute å tok bilder i kulden så skulle jeg ta bilde inne i stuen rett etter på, synes det ble litt stilig - hva synes dere? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Tror det er første og kanskje siste gang jeg sier dette.. Men tror jeg ville slettet dette mens det var på kameraet.. :/ Det ville vært bedre om du satt kameraet på manuell fokus og gjorde alt uklart. Det kan være fint til tider. Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Det der er vel kondens på (forhåpentligvis) det fremste linseelementet i objektivet. Hvis du vil at kameraet ditt skal vare en stund, burde du absolutt unngå kondens på/i det. Hvis du har vært ute en stund, slik at kameraet har blitt gjennomkaldt, og du tar det inn i varmen, vil du som oftest få kondens både utenpå og inni kameraet. Uansett om det er støv-/vanntett, vil nok den fuktige lufta kunne komme seg inn, og skape kondens på innsiden. Fuktighet + elektronikk = X. Dette er nok en likning de fleste klarer å finne X i. Du burde legge det i en tett plastpose før du kommer inn, og la kameraet bli romtemperert før du tar det ut av posen. En måte å unngå kondens på, som er billig og enkel. Krever bare litt tålmodighet. Du kan jo ta ut minnekortet først, hvis du er kjempeivrig etter å få lagt bildene over på pcen. Når det gjelder bildet har jeg ikke så mye å si. Var ikke et slående motiv, og heller ikke effekten var spennende. Det eneste det fikk meg til å tenke var "stakkars kamera" Ellers enig med første svar. Du får unnskylde at jeg er litt off-topic her, men synes det var verdt å nevne det, hvis du ikke var klar over det. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Dumt at ikke andre syntes det var litt tøft bilde, men smaken er delt. Hm, jeg var ikke klar over dette med kulde og kamera, så takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå