Gå til innhold

BK! Kaldt kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er vel kondens på (forhåpentligvis) det fremste linseelementet i objektivet. Hvis du vil at kameraet ditt skal vare en stund, burde du absolutt unngå kondens på/i det. Hvis du har vært ute en stund, slik at kameraet har blitt gjennomkaldt, og du tar det inn i varmen, vil du som oftest få kondens både utenpå og inni kameraet. Uansett om det er støv-/vanntett, vil nok den fuktige lufta kunne komme seg inn, og skape kondens på innsiden. Fuktighet + elektronikk = X. Dette er nok en likning de fleste klarer å finne X i. Du burde legge det i en tett plastpose før du kommer inn, og la kameraet bli romtemperert før du tar det ut av posen. En måte å unngå kondens på, som er billig og enkel. Krever bare litt tålmodighet. Du kan jo ta ut minnekortet først, hvis du er kjempeivrig etter å få lagt bildene over på pcen.

Når det gjelder bildet har jeg ikke så mye å si. Var ikke et slående motiv, og heller ikke effekten var spennende. Det eneste det fikk meg til å tenke var "stakkars kamera" :p Ellers enig med første svar.

Du får unnskylde at jeg er litt off-topic her, men synes det var verdt å nevne det, hvis du ikke var klar over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...