Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

maskin polering med pc og xmt

maggi224

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk for råd og tips kazzper. eg skal legge deg på minne for jeg kommer nok til å ta kontakt igjen når våren kommer

kan du gi en god pris på produktene dine eller e de "låst" ?

Er du medlem i f.eks detailer's club får du 10% rabatt... og ellers pleier jeg lage "pakketilbud" når folk handler mye i slengen ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kom til å tenke på en ting..lykteglasset til frontlyktene er av plast. når jeg vasker bilen ser de klar og fin ut, men når bilen tørker opp blir de matt og stygg, finnes det noe form for polering som man vet virker til slikt (ikke sånne tror kanskje denne kunne ha funket-produkt) tenker hvis jeg hadde smørt på med et tynt lag med voks og ikke tørket av om det hadde vært noe. blir vel ikke så varmt på "glasset" at voksen brenner seg fast eller?

Lenke til kommentar
kom til å tenke på en ting..lykteglasset til frontlyktene er av plast. når jeg vasker bilen ser de klar og fin ut, men når bilen tørker opp blir de matt og stygg, finnes det noe form for polering som man vet virker til slikt (ikke sånne tror kanskje denne kunne ha funket-produkt) tenker hvis jeg hadde smørt på med et tynt lag med voks og ikke tørket av om det hadde vært noe. blir vel ikke så varmt på "glasset" at voksen brenner seg fast eller?

Plast-X funker fjell ;)

Lenke til kommentar

Den renser plasten kjemisk og sliper ned riper med mikroskopiske partikler som brytes ned i poleringsprosessen. Og så legger den igjen noe slags "gugge" som metter plasten slik at den blir blankere og bedre beskyttet :)

Litt "avansert" teknologi, så det er viktig å bruke den riktig.. skal jobbes inn med en god pad, helt til slipemidlene er brutt ned. Så polerer man med en god MF.

Lenke til kommentar
ok. og MF er???

Hehe, blir mye forkortelser på disse bilpleieforumene ;)

MF= Microfiberklut for bil.

Her er noen andre:

DA - Dual Action poleringsmaskin (Les mer)

MG - Meguiar's

AG - Autogeek/Autoglym

LSP - Last Step Product(Siste steg)

AIO - All-In-One (Voks med polish og rens)

APO - All-Purpose-Cleaner

CB - Clay Bar

FG - Finishing Glaze

LS - Pinnacle Liquid Souverän wax

LC - Lake Country (Pad manufacturer), Leather Conditioner

IP - Menzerna Intensive Polish

FMJ - Menzerna Full Molecular Jacket Paint Protectant

FP - Menzerna Final Polish

PUPP - Platinum Ultimate Paint Protection, also UPP

PW - Poorboy's World products

QD - Quick Detailer

TW - Turtle Wax products

WG - Wolfgang Car Care Products

WM - Wash Mitt evt Water Magnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...