kazzper Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 ok. så man legger da tech wax først, så carnuaba step 3 og en voks til oppå etter 12-24 timer? TechWax, så vente 12-24 før man legger carnaubavoks. Legg gjerne flere lag carnaubavoks for lengre beskyttelse. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 takk for råd og tips kazzper. eg skal legge deg på minne for jeg kommer nok til å ta kontakt igjen når våren kommer kan du gi en god pris på produktene dine eller e de "låst" ? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 takk for råd og tips kazzper. eg skal legge deg på minne for jeg kommer nok til å ta kontakt igjen når våren kommer kan du gi en god pris på produktene dine eller e de "låst" ? Er du medlem i f.eks detailer's club får du 10% rabatt... og ellers pleier jeg lage "pakketilbud" når folk handler mye i slengen Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 kom til å tenke på en ting..lykteglasset til frontlyktene er av plast. når jeg vasker bilen ser de klar og fin ut, men når bilen tørker opp blir de matt og stygg, finnes det noe form for polering som man vet virker til slikt (ikke sånne tror kanskje denne kunne ha funket-produkt) tenker hvis jeg hadde smørt på med et tynt lag med voks og ikke tørket av om det hadde vært noe. blir vel ikke så varmt på "glasset" at voksen brenner seg fast eller? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 kom til å tenke på en ting..lykteglasset til frontlyktene er av plast. når jeg vasker bilen ser de klar og fin ut, men når bilen tørker opp blir de matt og stygg, finnes det noe form for polering som man vet virker til slikt (ikke sånne tror kanskje denne kunne ha funket-produkt) tenker hvis jeg hadde smørt på med et tynt lag med voks og ikke tørket av om det hadde vært noe. blir vel ikke så varmt på "glasset" at voksen brenner seg fast eller? Plast-X funker fjell Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 takk igjen kazzper , sliper plast-x ned striper og steinsprut eller legger den seg i stripene osv? eller kanskje begge deler? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Den renser plasten kjemisk og sliper ned riper med mikroskopiske partikler som brytes ned i poleringsprosessen. Og så legger den igjen noe slags "gugge" som metter plasten slik at den blir blankere og bedre beskyttet Litt "avansert" teknologi, så det er viktig å bruke den riktig.. skal jobbes inn med en god pad, helt til slipemidlene er brutt ned. Så polerer man med en god MF. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ok. og MF er??? Hehe, blir mye forkortelser på disse bilpleieforumene MF= Microfiberklut for bil. Her er noen andre: DA - Dual Action poleringsmaskin (Les mer) MG - Meguiar's AG - Autogeek/Autoglym LSP - Last Step Product(Siste steg) AIO - All-In-One (Voks med polish og rens) APO - All-Purpose-Cleaner CB - Clay Bar FG - Finishing Glaze LS - Pinnacle Liquid Souverän wax LC - Lake Country (Pad manufacturer), Leather Conditioner IP - Menzerna Intensive Polish FMJ - Menzerna Full Molecular Jacket Paint Protectant FP - Menzerna Final Polish PUPP - Platinum Ultimate Paint Protection, also UPP PW - Poorboy's World products QD - Quick Detailer TW - Turtle Wax products WG - Wolfgang Car Care Products WM - Wash Mitt evt Water Magnet Lenke til kommentar
bmwpower92 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 http://www.airbrushforum.no/abf/index.php?board=3.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå